Eksempler på innramminger

Grunnen til at man burde velge rammemaker med omhu, og ikke gå til de som priser seg lavest. Det er alltid en grunn til det. Billige matrialer og billige arbeidere som ikke har forkjærlighet for arbeidet. Her har en Chevrier blitt teipet med monteringsteip hele veien på kryss og tvers. Grøss. Lol ja jeg er nørd

1 Like

Ikke lett å se hva du beskriver i ditt bilde,har du flere bilder?
Og @JonasLeborg, som den mest profilerte rammemakeren her inne, hvordan vil du anbefale meg å ramme inn mitt eksempel over her? Ta med hele logoen til GP ,eller kun nummer og evt halve logo for å unngå for mye av kanten??

Ta med hele GP logoen :wink: Krigte litt med meg selv ang dette på mitt Martin Whatson Behind the curtain landscape edition. Da Logoen og nummereringen var helt nederst på den hvite kanten.

Håper du holder monteringsteipen unna min Sandra, Jonas😈

Har et spørsmål angående,med eller uten passerpartout. Har et Sandra trykk som jeg valgte og ramme inn uten noe imellom selve trykket og glasset. Altså ingen passerpartout eller spacer,men utført av rammemaker,som var enig i at dette var visuelt fint,men han ville valgt passepartout for å få luft imellom.

Synes jo selv at dette så/ser bra ut,pluss egen stahet så ble det uten noe imellom.

Men etter å ha lest og rotet rundt på nettet,så får jeg litt følelsen av at, ooooooops,dette skulle du ikke gjort!!!

Men hva kan skje,og hvor lang tid tar det før noe som kan skje skjer??

Er glad for alle synspunkt og kvalifiserte svar.

1 Like

Jeg ville lagt personlig mening til side @Onkeljohn, og heller lyttet nøye til rammemakeren!

Dersom du lar det forbli slik, vil du forringe verkets kvalitet.
Og verdi, åpenbart.
Det vil - over tid - logisk skje en reaksjon mellom glass og ark.
Jeg har sett verk som er blitt fjernet fra slik innramming, og “halve motivet” sitter igjen på glasset.

Åpenbart vil dette skje over noe tid, og sikkert avhenge av hvor det henger, hvor utsatt det er for lys, temperaturendringer i rommet etc.

Men, my 2 cents; - revurder din beslutning!

Gå tilbake til rammemakeren din (muligens litt slukøret, men pytt - det har du jo god grunn til…:wink: ), og be ham legge inn en kantlist mellom ark og ramme, om du ikke ønsker passepartout.
Jeg har det på 5-6 av mine bilder, og det er definitivt å anbefale.

1 Like

Ja må vel gjerne rusle inn igjen,men forhåpentligvis uten halen mellom bena. Har jo blitt noen innramminger,så dialogen er bra,men dette med innramming,er som alt annet ,lærdom over tid​:+1::+1::+1:

1 Like

Har gjort akkurat den samme feilen sjøl på vårt første kjøp… Overtalte rammemaker til å droppe passepartout da jeg hadde fått for meg at det ble bra :sweat_smile: Jeg er forsåvidt veldig fornøyd med hvordan det ser ut, men så var det dette med konsekvensene over tid… Er det bare å få lagt inn noe ekstra kantlist i den samme ramma for å få litt luft mellom, og så vil det visuelt se tilnærmet likt ut? Det er ikke akkurat en Banksy det er snakk om, men vil nødig at det skal bli ødelagt… Er vel to-tre år siden innramming…:smirk:

1 Like

Txt rammemakeren,men for min del gikk det ikke å bare legge inn kantlist. Rammen min var for grunn. Så da blir det full “ominnramming”. Men må prioritere å ramme inn noen andre først,satser på at det holder noen måneder til.
Men på spørsmålet ditt,så bør det vel være fullt mulig å få det til å se tilnærmet likt ut med riktig kantlist.

Det var vel det jeg fryktet…rammen min er nok for grunn den også… Da får vi se hva framtiden bringer for det bildet;)

Kan ikke lurer inn en liten passepartout da? Leser du ikke ville ha det, men er jo en mellomting prismessig. Ca 500,- har jeg fått pris på for lignende jobb på et 80x80 bilde

Jo diskuterte akkurat dette,men han mente dette ikke var ideel løsning pga rammen, MEN jeg skal ta med trykket ned igjen,så ser vi fysisk på det,og prøver oss frem, om det går. Skal komme med en oppdatering etterpå.

1 Like

Idag har dette bilde fått smal passepartout. Knapp cm bred,ikke synlig ,kun bak den smale kanten på rammen. Prøve litt annet, men nei, i den rammen jeg har passer det ikke så godt med passepartout generelt. . Men nå er det ihvertfall luft mellom glass og bildet.

Det ideelle hadde selvsagt vært å gjort det på annen måte fra begynnelsen,men men, man lærer så lenge man lever.

1 Like

11 Likes

Ble du fornøyd med resultatet? Legger du ut et bilde eller to? Gjerne et nærbilde av kanten hvis du gidder😊

Det skal jeg gjøre,blir litt senere i dag. Men ikke veldig lett å se, da hele passepartout er bak rammekanten,pp er sort,rammen er sort,bildet er jo ganske mørkt og. ( La cage et la dignite ) Ser sånn sett 100% likt ut som før jeg gjorde, men nå har jeg liksom fått "godfølelesen"da jeg vet det er luft i mellom,selv om det ikke synes.:grinning:

1 Like

Her er 2 bilder. Helt umulig å se når man ser på bildet slik man ser på bilder. Men når du går helt innpå,og kikker langs sidene så ser du passepartout’n. Absolutt å anbefale,siden dette med direkte kontakt mellom glass og trykk tydeligvis er “fy fy”. :smiley::smiley:men som nevnt i sted,så nyter jeg nå bildet mer enn “bekymre” meg for det.
Puhh,godt å ha dette problemet ut av verden.

Det ene bildet ble desverre på tvers,men men

2 Likes

6 Likes