Innramming av Banksy "Sale Ends"

Håper å få litt hjelp her med hvordan “Sale Ends” skal/bør rammes.

Dette er absolutt ikke en skrytetråd for å gni inn at jeg har vunnet (for det har jeg ikke) :cry:
Dette er for å beskytte trykket for en (ikke spesielt kunst interessert) venn.

UV, Museumsglass, syrefritt, ikke tape osv…ja ja ja det jeg lurer på og dessverre ikke har nok kunnskap om er;
hvordan skal trykket monteres flytende eller svevende (for å unngå ujevn bleking) med monteringshjørner (for ikke å tape på trykket) og samtidig ikke se kjip ut med synlige plastdingser i hjørnene?

Dere som er i “Upper Class” kunstsamleravdelingen som har Banksy, Haring eller den av dere som kjøpte den “nyeste” til L.D.V (Leonardo Da Vinci), hvordan har dere gjort?

Trykket dukker nok opp snart, ser flere hos UAA har fått sine.

3 Likes

Dette synes jeg og er intresant. Håper det kommer noen gode tips her.

Gratulerer til den som eier det da!

Innramming er jo mye en smakssak, men hvis det var meg så hadde jeg gått for flytende. Sørg for å bruke et skikkelig rammeverksted.

Glass: Optium. Dette er det beste jeg har kommet over. Museum acryl. 99% uv beskyttelse, antistatisk osv osv. I tillegg synes jeg det er ok at det er mye lettere enn tungt vanlig glass/museumsglass. Koster flesk, men innrammet så er det nesten usynlig.

Har brukt speil og ramme i bergen til slik innramming og er veldig fornøyd.

1 Like

Enig med Per her.

Det råeste er "optimum museum acrylic 3mm UV99% med flytende innramming.

RammeService i Bergen er gode på dette og som medlem av KV får du rabatt.

Koster flesk, men er vel verdt det for en Banksy :wink:

Jeg fikk mitt i går, leverer det til innramming til uka. Viser bilder av resultatet når det er ferdig. Blir flytende her tror jeg :+1:t2:

5 Likes

Så denne innrammingen på Instagram i dag… Får motivet frem syntes jeg. I like!

6 Likes

Er enig med samtlige mht flytende, er og enig angående glass valg (vet ikke om han ønsker ekstra kost på optimum).
Ikke like begeistret for eksempelet derimot, synest det ser trangt ut og at de rød spacerene trekker blikker vekk fra motivet :thinking:

Jeg kan ikke se at jeg har fått svar på mitt opprinelige spørsmål:

Answers anyone :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Går ikke. Kan ikke få i både pose og sekk.

Flytende er med bruk av tape/lim.
Syrefri lim som kan løsnes uten mye merker er vanlig (løsnes med varme eller fuktighet).

Vanlig innramming: limfritt ved bruk av hjørner.
Plasseres vekke fra dagslys med bra glass så unngår du mye av uv bleking.

1 Like

Takk!
var egentlig det jeg ville høre. Jeg kunne ikke se hvordan den kombinasjonen ville fungere :thinking:
Er det noen som har en ekstraordinær supersmart løsning så er jeg åpen for forslag.

PS: han hentet trykket på posten i går men våget ikke å åpne den ettersom det var et stort rødt advarselmerke på det med klare retningslinjer og anbefaling om å holde fingrene vekke hvis ikke du viste hva du holdt på med :rofl:

1 Like

Klokt. Det trykket hadde jeg aldri pakket ut selv. Det hadde gått rett til den proffe innrammeren på Speil og Ramme.

Men det ble ingen Banksy på meg


:disappointed_relieved:

Hvis du velger å ramme inn med passepartout så gjøres det best ved å benytte syrefrie monteringshjørner som benyttes for de to nederste hjørnene og kun for det ene øverste hjørnene. Dette for at papiret skal kunne bevege seg fritt pga endringer i temperatur og fuktighet. Ref John Jones, London.

Gratulerer med trykket og lykke til med valg av innramming :blush:

1 Like

Takk @Toris64, skal videreformidle info’n til den heldige vinneren :+1:

2 Likes

Jeg har rammet inn noen…Passepartout, plast-strips under passepartouten, og UV/AR glass. Heng et sted solen ikke treffer og ikke ha en lampe med uegnet pære i umiddelbar nærhet så er du trygg. Dette er ikke en Munch med råttent dårlig papir, men veldig god kvalitet papir og farge. Men helt riktig, unngå å lim på et Banksy trykk. Det er de fleste som skal kjøpe feks, veldig opptatt av.

3 Likes

Er det mulig å få noen bilder med eksempler på hvordan dette gjøres ? Gøy å se hva som foregår på bakrommet hos en rammemaker også.

Her ser man litt av hvordan ting gjøres hos Jonas. :+1:

9 Likes

Nice. Ser ut som mitt bilde, som ble rammet in der.

1 Like