Innramming av lerretsbilde / fjerne blindramme

Jeg har fått en ny favorittkunstner og tenker på å investere endel i hans verk. Minuset er at hans bilder kommer på lerret ferdig montert på blindramme. Jeg lurer på om det er noe problemer rundt det å ta lerrets bildene av blindramme og inn i vanlig bilderamme med glass? Tips / forslag osv til fremgangsmåte er ønskelig.

Synes du burde beholde bildet slik det er. Jeg ville aldri fjernet lerretet fra blindrammen, og rammet det inn som et trykk. Det er jo mye fetere med lerret!
Hvis du virkelig ønsker glass foran anbefaler jeg at du rammer inn hele lerretet.

2 Likes

Jeg har et par dyrere trykk ( Pushwagner ) og jeg ønsker å få ha dem og de nye på samme vegg.
Derfor jeg tenker på å ramme inn lerretsbildene på samme måte for å få et mere helhetlig inntrykk. ( Bare brainstormer ang løsninger her ) Lerretsbildene er også trykk/print/dga, men de er så realistisk at alle faktisk må kjenne på dem om det er et “ekte” maleri. Derfor jeg tenker på innramming meg glass som en ekstra beskyttelse itillegg til å få den helhetlige looken.