Martin Whatson Tiger + Fortolling diskusjon/informasjon

Fikk e-post i går kveld med sporingsnummer :+1: Er visst på Heathrow nå.

Jeg fikk beskjed om at blir sendt mandag - fredag

Forhåpentligvis er en av de rullene der min!

3 Likes

Mitt også er på vei!

Da var endelig min på vei også!

2 Likes

TIPS:

Skal ikkje gjøre dette om til en ny “fortollingstråd”, men tipser om å sende posten informasjon om kunstverket, samt legge ved PDF av kvitering/invoice og ordrebekreftelsen. Eg har prøvd dette etter tips fra forummedlem, og håper å slippe at printet ligger i rullen ca 10 dager ekstra, mens KundeServiceUtland behandler saken…

Hei,

Vedlagt ligger Invoice og informasjon om Kollienummer #RZ332xxxxxGB (Royal Mail Tracking Number) som ankommer Posten ila denne uken.
Dette for å hjelpe til med og tollbehandle kunsten riktig - denne er fritatt for mva.

Bakgrunn:
Pakkene inneholder kunst (ref finansdepartementets definisjon av kunst; print i opplag under 300 eksemplarer) kjøpt av nålevende kunstner “Martin Whatson” gjennom vedkommenes offisielle mellommann/galleri - Giancarlo Petruci v/ Graffitiprints (THE ART FACTORY (N E) LIMITED/PRIMARY MARKETS ART) og skal derfor være fritatt for mva og tollbehandlingsgebyrer.

Innhold:
Artist: Martin Whatson
Print name: Tiger Main Edition
Year: 2017
Technique: 28 colour screen print on 300 gsm somerset paper
Edition of 195
Size: 108 x 58cm
Signed & Numbered by the Artist

Verdi:
Verdi inkl frakt: £272.5 se vedlegg.

Vennligst ta kontakt om dere trenger mer informasjon!!

6 Likes

Takker for tips. Til hvilke e-post adresse sendte du denne?

Ja får krysse fingrene for at god dokumentasjon innsendt i forkant gjør henting av tube til en god opplevelse. Så om noen får tuben sin igjennom,avgiftsfritt,så post gjerne sendingsnr så andre kan bruke det i en evt omfortollingdiskusjon.

1 Like

Beklager feilinformasjon rett over her.

Forhåndsinnsending av dokumentasjon/informasjon skal sendes til: postfortolling@posten.no

2 Likes

Noen som har fått trykket?

Dette er min siste status fra posten:
Sendingen er sendt fra avsenderland. Dato: 29.11.

Samme her.

Har av og til oppleved at det ikke er sporing mellom avsender lang, og min “post i butikk”. Og nå med julehandel i tillegg, oi oi, dette kan jo faktisk ta tid

Min var i London AMU 28.nov kl 15:14.
Først idag 5.des kl 12:15 ble den oppdatert OSLO “sendingen er tollbehandlet og sendes til mottaner”.

Min tiger ble sendt mandag 27.nov fra GP, mens en god del ble ikkje sendt før torsdag 30.nov (ref Instagram) så alt i alt kan det nok ta litt tid.

Er mest spent på om min mail, med pdf av kvitering og ordrebekreftelse til postfortolling@posten.no, er blitt tatt hensyn til og kan hente momsfritt på posten, eller om eg må gjennom ny runde med venting… :wink:

Min ble også sendt 27.nov men står kun “sendt fra avsenderland” foreløpig, de står vel å pønsker ut hvor mye toll jeg skal få denne gangen :thinking:

1 Like

Da er min også oppdatert til : “sendingen er tollbehandlet og sendes til mottaker”. Cant wait!

Regner med det har satt løsepengne til 839kr på din også? :smirk:

Snakkes nettop med kundeservice ang min, så bare å ta ibruk mailen min over og sende til ksutland@posten.no pånytt :wink:

Sendte ikke du inn all infoen på forhånd??

Står ikke noe på nett hvertfall?

@Onkeljohn Sendte inn ja! Så enten noe feil eller blitt ignorert.

@MAVA ringte dem på kundeservice med det samme eg fekk oppdatering på appen om at sendingen var tollbehandlet :wink: