Nuart 2015 sin lineup annonsert

Founder and Director, Martyn Reed says:

“The focus of this year’s festival is once again Situationism, which initially inspired punk and more latterly the street art and activist movements we see today. We’re looking to establish where the culture of street art comes from and where it could potentially go: we want to get deeper and attach this culture to a long tradition of unsanctioned creativity on the streets, so that the powers that be don’t brand it as a “fad” as they did with graffiti in the 1980’s. The DIY aspects of Situationism, punk, graffiti and street art are closely aligned with traditions of play, and their connection all the more pertinent this year with the likes of Jamie Reid and Futura confirmed.”

Nuart Festival 2015 artists: Bordalo II (PT), Bortusk Leer (UK), Dolk (NO), Dotdotdot (NO), Ella & Pitr (FR), Ernest Zacharevic (LT), Futura (US), Harmen de Hoop (NL), Icy & Sot (IL), Isaac Cordal (ES), Jamie Reid (UK), Martha Cooper (US), Martin Whatson (NO), Outings Project (FR), Pejac (ES), Pixelpancho (IT). Introducing The Aftenblad Wall, with Sandra Chevrier (CA)

Mye bra navn, blir spennende å se verkene :smiley:

5 Likes

Aldri vært/sett nuart, betyr dette at navnene på plakaten skal male på vegger i stavanger, eller er det en utstilling hvor disse er representert?

Det betyr vanligvis at de maler vegger, men ofte lages det installasjoner etc. også innendørs…

1 Like

Kult, dette skal jeg på, selv om jeg bor i Oslo :slight_smile:

Pejac og Bordalo II blir bra! Gleder meg også å se noe nytt fra kjære Dolk.

Whatson i år igjen? Håper han kan komme med noe nytt nå, eller blir det flust meg taggede sebraer osv. igjen?

Gleder meg til Nuart!

1 Like

Forbannade HV øvelse legger seg akkurat over åpningsdagene. Hadde vært fett å få med seg Bordalo II og Dolk. Bordalo er sinnsykt dyktig og en stor kunstner. Var så heldig å få treffe h i London og var med på å rigge ned rotten han hadde laget der. For dere som ikke kjenner til ham ta dere et søk på google and enjoy

Da var hotell booket :smile: Dette blir knallbra

Dette gleder jeg meg til!

Det er mye å ta bilder av på NuArt - her er noen få til en begynnelse så får vi legge ut flere om det er av interesse:

Hvis man var usikker på hva Street Art er - så står det på veggen altså.

Sandra viser frem sitt bidrag til “The Aftenbladet Wall”. Søt og ikke minst veldig hyggelig jente/dame som tok seg tid til en prat før hun hastet videre.

Martin i hvit t-skjorte pratet litt med folk etter at han kom fra en større sak han lager. Veldig hyggelig kar som tpk seg tid til en prat med de som ønsket det.

Hovedprosjektet til Martin ved denne NuArt.

Utsnitt av hovedprosjektet til Martin.

Ellers er det en utstilling i Skur 2. Der kan man kjøpe et lerret som Sandra og Martin har laget sammen, men til 85.000 kroner så har ikke jeg råd til det. En Banksy (No Ball Games) til 180.000 kroner finner man også. Ellers er det en del andre Banksy - også et som er verdsatt til 750.000 kroner men ikke er til salgs. Den som hadde nok penger :-):

7 Likes

Takk for bidrag, greit for dem av oss som ikke kommer seg ned til Stavanger :slight_smile:

1 Like

Nuart virker kaotisk ut, men mye fint har blitt delt på insta;



Hvorfor syns du det virker kaotisk?