Nye prints fra Sandra Chevrier

La oss håpe flere forstår merarbeidet dette medfører i alle ledd…
2-3 uker mener jeg det pleier å være… sikkert litt individuelt fra tid til annen avhengig av arbeidsmengde…

Disse trykkene er av ypperste kvalitet, trykket av Goldmark å er noe helt annet enn de Gicleé trykkene hun har kommet med i det siste. Gled dere til å se dem “Live” :slight_smile:

2 Likes


Da kom den første damen i hus her :relaxed:
Blir gøy å se hva slags innramming folk velger

4 Likes

Meget tøffe bilder. Angående innramming gjør det ingenting om signatur eller nummer havner bak pp. ( du vet jo selv at det er der ) Kan ofte bli svært tøft å kjøre svart pp helt inntil “trykket” men det kan fort slå feil,bilde kan bli veldig “tungt” så mitt tips er å bruke litt tid hos rammemaker, legge på forskjellige pp,forskjellige komboer (,prøve ,prøve, prøve )

3 Likes

Tenkte først sort pp og kanskje bare en tynn stripe hvitt mellom den og det sorte på trykket, men da blir bare litt av signatur synlig… evt hvit pp med sort over :thinking: Litt usikker på dette selv så jeg får se hva @JonasLeborg anbefaler her.

1 Like

C.O.A valgte å fylle inn fraktseddelen med “Poster on paper” og verdi 30 CAD. Det er jo en måte å unngå toll/mva på :wink:

2 Likes

Ja,og det er vel bare å unngå å skriver om slikt her. Plutselig er både Posten og Skatteetaten inne med en profil,og Sandra pluss andre som opererer på samme måten blir bannlyst og bøtelagt.

Men skjønner ikke hvorfor de merker det feil,når de kan merke det rett?? Er jo avgiftsfritt dette.

Hvis posten og skatteetaten lurker på forumet kan de ta seg bryet med å fikse i egne rekker!

3 Likes

Jeg tror jeg vil gå for flytende innramming på mine.

Siden arket har deckled edges er dette kult å vise i se selv.
Samtidig liker jeg å ha signatur og vannmerke/nummerering synlig.
Den markerte hvite kanten på arket gir en fin passepartouteffekt.
Tenker jeg.
Nå.

Men jeg tar en prat med rammemakeren og tester ulike varianter, så får jeg se hva jeg havner på.

6 Likes

Jeg synes det er essensielt å vise signatur. Det er en del av pakken. Max sin løsning høres bra ut, ville vurdert det.

PS: Bruk bøker til å flate ut med. Glass kan sette merker selv om de er rene. Hovedregel: størst mulig pressflate

6 Likes

@Max Helt enig.Det går ikke å skjule signatur/nummerering/vannmerke.
Flytende innramming blir flott.

5 Likes

Hva er problemet med å skjule vannmerket,signatur eller nummer??
Enig med at med deckled edges kan det være riktig så fint med flytende innramming,men at signatur osv må vises er jeg helt uenig med.

fikk mitt i dag selv, herregud for en kvalitet!

2 Likes

Nå kunne jeg ikke dy meg…
Å skjule signatur og nummerering er nesten hærverk for en kunstner. Da kan man vel like gjerne kjøpe en billig plakat. Signaturen er en del av kunstverket som azidops også framhever.

6 Likes

Hva er det som gjør at signaturen er en del av kunsten? Å mene at man kan kjøpe en plakat istedenfor et trykk,orginal osv,ja da har man misforstått.
Så trykk uten signatur er ikke noe å samle på??
Er det signaturen som gjør at man liker trykket.
Har dere hørt noen som sier,» for en utrolig tøff signatur»

Nei, det spiller ingen rolle om signaturen ikke vises ,hvis trykket blir lekkert innrammet,noe som gjør at evt signatur blir skjult. Man vet jo selv hva man har.

Jeg blir helt stum.Skjule signaturen & nummereringen når den er advers på verket.Jeg grøsser.
Hvis kunstneren ikke vill ha synlig signatur på verket signerer hen revers på bildet.
Når kunstneren bruker en marg på bildet å signerer der, har hen tenkt ut det.
Hvis ikke kunne kunstneren utelatt margen å signert i bildeflaten.
Å dekke signaturen til i overenstående tilfelle ville være en hån mot kunstneren.

For eksempel mann kjøper ikke en skulptur, finner ut jeg liker ikke føttene på den - jeg slenger likesågodt et pledd over de, da blir skulpturen så mye finere.

7 Likes

Hahh,ja du må jo gjerne grøsse. Men å mene at en signatur hører like mye til et trykk som føttene hører til en kropp er jo ikke helt samenlignbart mener jeg.

Så kunst ( trykk,orginal osv ) som ikke er signert er ikke verdt å kjøpe det da?

1.Føttene til en skulptur var et eksempel på hvordan man ikke behandler Kunstverk/åndsverk.
2.Det var ikke usignerte verk vi diskuterte i denne tråden, to signerte verk av Sandra Chevrier.
3.Usignerte verk vil i de aller fleste tilfeller ligge 1/4 under signerte i pris.
4.Jeg har kjøpt usignerte verk, dog fra kunstnere som har vært avdød & med rik proveniens på verkets historie.

Jo skjønte det. Men allikevel!!

Jeg diskuterte både usignerte og signerte verk, men jeg presiserte gjerne ikke at jeg mente alle kunstnere ,ikke bare SC.
Prisen/verdien til et usignert verk har jeg heller ikke tatt hensyn til. Verket mener jeg er like fint hvis man liker det,samme hva det er verdt.

Spørsmålet er da,to identiske verk,et signert i marg/hvit trykk-kant og et usignert kan da rammes inn forskjellig fordi at på det ene er signaturen en del av trykket?

«Har dere hørt noen som sier,» for en utrolig tøff signatur»

Ja :blush:

Futura sin signatur er et kunstverk i seg selv. Herved vedlagt :blush:

Han starter alle sine vegger og verk med signaturen

og svarer slik på spørsmålet om «Why?» (Fritt oversatt fra mitt møte med ham for et par år siden) «Skulle jeg dø eller av en eller annen grunn ikke fullføre har dere i alle fall signaturen min. Dessuten kan jeg slutte når som helst og verket er avsluttet og signert. Altfor mange kunstnere knoter med altfor mange detaljer før de endelig signerer, detaljer som ofte kun kunstneren selv ser…»

9 Likes