PEZ - Alter Ego via Classic Nouveau

Har samme melding, bor også på vestlandet, har fått oppdatering idag som sier “videresendt” fra Oslo. Så håper på det beste.
Sitter sjøl også i Nordsjøen og håper på det beste :wink: Regner med de tar kontakt på mail, ikkje SMS?

EDIT: Den er vist tollbehandlet. Bare å håpe dei har gjort det rett då.

Ps: eg la ved følgende tekst ved gjennomføring av kjøpet, men vet ikkje om CN/GP har ført det på tube:

Please mark the outside of the shipping tube clearly with following information for customs/toll:
Officially sold on behalf of living artist PEZ (Pierre Yves Riveau). Print name: Alter Ego main edition.
Details: 22 Colour Screen Print On 300 Gsm Somerset Paper, Sign & Dated by the Artist, Size:
88x64cm deckled edged, Edition Of 150, Year 2017.

De pleier å føre det på tuben. Men det har posten stort sett ignorert. Må kanskje være med i sendingsseddelen også.

1 Like

GP, pleier å merke forsendelsene sine bra. Men posten nekter å lære.

1 Like

@eriklokken, @ZeN
Ser ut som den ankommer idag, blir spennende å sjå kva utfallet blir. Oppdatering kjem seinare :smiley:

2 Likes

667kr venta før utlevering ja.
Kva er beste utvei, prøva å ta det med posten, eller betale og ta det med tollvesenet i etterkant?
Kan kun kommunisere gjennom mail, ettersom eg er offshore for øyeblikket…

Ksutland@posten.no

2 Likes

Når du har sporingen, kan du fint sende dem informasjonen på forhånd… Da sparer du nok noen dager i dyrebar ventetid :wink:

Hvilken trøtt balje er du på som ikkje har telefon kontakt med omverdenen? :smiley:

Dårlig formulert av meg… Har såklsrt telefon, men jobber nattskift og om vedkommende skal kontakte meg tilbake er mail enkelst :wink:

@Calizto, sendes da informasjonen til denne Ksutland@posten.no adressen?

Har tidligere fått tilsendt verk via UPS tidligere, og da har det gått gjennom uten etterspørsel, så dette blir jomfruturen med Posten :slight_smile:

1 Like

Jeg fikk melding i forrige uke om at Posten trengte mer info for å tollbehandle. Sendte inn dokumentasjon i helgen, men før den tid var trykket likevel blitt tollbehandlet og sendt. Hentet i dag - uten noe å betale :ok_hand:t3:

Men - virker temmelig tilfeldig hva utfallet blir fra gang til gang.

2 Likes

Jepp, du må bare referere til sporingsnr👍🏻 Står også inne på posten appen hvor mye du må betale i moms og avgifter etter den er tollbehandlet.

Flott - skal gjøre dette nestegang når Posten er budbringer.

Finner ikkje informasjon i posten sin app mtp betaling…
Er du sikkert på at det gjelder posten eller kan det være et annet selskap sin app?

Hmmm,står ike sånt i min app heller. Får du det i den helt vanlige postappen?

Ja, i den vanlige “Posten Sporing” appen på ios værtfall…

Android her og finner ikkje denne informasjonen…

Mail sendt til ksutland for 4 dager siden, ikkje et pip ennå. :triumph:

Mye mulig at informasjonen ikke kommer før den er ankommet postkontoret…

Pakke ankommet, de skal ha moms, men ingen info i min app desverre. Sjekket også en kompis med android, samme pakke, ingen info i appen, men krav om moms der også…
Det er nok iOS som er forskjellen her, eller at det feilaktig ikkje er blitt lagt inn hos oss… Kan bare spekulere.

:smiley:siden dette er blitt en app-tråd,så kan jeg opplyse om at i min ios så viser heller ingen beløp.

1 Like

Skulle noen finne ut av dem vil selge sitt PEZ trykk så er jeg meget intressert!
Ta gjerne kontakt på 99492624. Betaler gjerne mer enn hva du har betalt.