Tips til innramming

Hei! er veldig ny innenfor gamet, Men skal prøve å gjøre meg forstått:

Jeg kjøpte for noen dager siden et trykk på et slags spesielt papir på galleri osebro i Porsgrunn. Trykket dekket ikke hele arket, men hovedsakelig senter. På det lokale ramme-verkstedet ble jeg forespeilet to måter å ramme det inn på, Da enten med paspatur utenfor hele arket, eller litt innenfor arket, noe som også ville være rimeligere enn å ramme inn hele trykket. Jeg valgte sistnevnte, men er usikker på valget jeg har gjort.

Noen som har noe å skyte inn? Jeg har mulighet til å dra ned dit og endre valget, før jobben blir gjort, så litt rask feedback settes pris på.

Det er smak og behag, pleier selv å legge passepartouten sånn at den danner en liten hvit kant rundt motivet, og får med signatur og nummerering. Hvis du vil ha med hele arkflaten anbefaler jeg heller å gå for en flytende innraming uten passepartout.

1 Like

Ikkesant. Bakgrunnen for at jeg er usikker er at jeg fikk følelsen av det at kunstneren hadde laget motivet med tanke på å ramme det inn slik at hele arket syntes. Hvorvidt det er en vanlig greie eller ikke vet jeg ikke. Har beklagligvis heller ikke noe bilde av trykket slik at jeg kunne vist det jeg mener. Mulig jeg tar meg en tur til rammeverkstedet i morgen og lufter tanken.