"Up-and-coming" kunstnere i 2018?

Føler det er mye “resirkulering” på forumet, dvs. mange samler på de samme kunstnerne og følger disse slavisk…

Jeg er derfor på jakt etter noe nytt og spennende! Hvilke kunstnere, både norske og internasjonale burde en se opp for i 2018? Gjerne kunstnere som fortsatt er i startfasen og er priset deretter :slight_smile:

1 Like

Ikke egentlig priser som en newbie, men Katrin Fridriks er et friskt pust som jeg har stor tro på. Fersk nok i sammenligning med det meste som blir diskutert her.

3 Likes

Da må jeg nevne Sage Barnes nok en gang. Og polske Sepe.

3 Likes

Igor Taritas - ung kroat som lager mye stilig. Befinner seg mellom gatekunst og samtidskunst.

Fortsatt 2 tilgjengelige (og relativt rimelige) HF trykk fra hans siste utstilling: https://talesofart.it/en/

1 Like

Han fulgt han en stund. Ser virkelig bra ut. Men har som regel at jeg kjøper ingenting jeg ikke kan se for meg på vegg. Dette trykket så jeg desverre ikke for meg der

Ståle Gerhardsen synes jeg ser lovende ut. Liker stilen. Skal vel ha utstilling i Bergen på nyåret.

2 Likes

Galleri Kollekt Oslo 25 januar og GEO i Bergen 2. feb, en utstilling i samarbeid mellom to gallerier.

1 Like

Kjøpte det siste printet Sepe gav ut. Flott, men kanskje litt mørkt.

1 Like

Så kult! Ja, det er grisemørke saker, så de fleste her inne står nok over i frykt for hva den bedre halvdelen sier, men for oss som ikke bryr oss, og kanskje er litt mørke selv, er han helt nydelig. Synes jeg. :slight_smile:

1 Like

Liv Melin og Malin Gabriella Nordin

Sepe var jo fett. Vet du hva et canvas ligger på sånn cirka?

1 Like

Mellom 20 og 30k. Var i dialog om et for et år siden, men det ble solgt da jeg brukte en ekstra dag å tenke på. Irriterende. Har noen trykk, og følger med på det han gjør.

1 Like

Sepe hadde mye mørkt og deilig, likte spesielt godt denne:

3 Likes

Vet ikke om Anders Røkkum kan defineres som ny siden vi har pratet litt om han tidligere, men synes han har litt spennende. Det kan også anses å være noe mørkt. :slight_smile:

Startfasen med lav prisklasse… tjæ, erru ute etter en pensjonist med for mye fritid, student eller en som dyrker hobbyen sin? 5k, 10k, 25k+, format, stil, størrelse osv?