AFK (NO) - Tråden

Det er helt innafor så lenge folk kan være anonyme på forumet, vi ønsker ikke sensur!

3 Likes

Eller bare en screenshot av annonsen uten at navnet er sensurert :slight_smile:

@Gulosten det er begrenset hvor anonym man kan være, når man har valgt å bruke sitt eget etternavn som nick…

1 Like

Enig i det, samtidig er det igjen frivillig…

3 Likes

Nå er, som jeg kan skjønne, denne brukeren slettet og på tidligere innlegg står det nå et annet navn.

3 Likes

Blir vel fort tredje brukernavnet på kort tid​:joy::joy:

3 Likes

Da er det bare å få fjernet denne ASAP

1 Like

Hehe i et lite forsøk på å få en ellers ganske underholdende diskusjon over på rett tema igjen så kan man melde at følgende Mail ble funnet i innboksen i ettermiddag ; « Your print is on its way and can be tracked here…»

2 Likes

Herlig, så bra, men denne GDPR saken trenger jeg litt avklaring på

2 Likes

Hva har skjedd???

6 Likes

Mener gdpr dekker info som direkte avslører identitet, som navn, adresse, personnummer. -Brukernavn, shortname mm er etter min forståelse ok.

« GDPR (General Data Protection Regulation) skal rett og slett sørge for at personidentifiserende informasjon ikke kommer på avveie. Personidentifiserende informasjon kan være opplysninger som navn, alder, telefonnummer, adresse, mailadresser og IP-adresser.»

1 Like

Det er Kunstveggens «eiere» (daglig leder er behandlingsansvarlig) som er ansvarlige for at data Kunstveggen lagrer og prosesserer på oss brukere behandles i henhold til personvernforordningen (GDPR). Altså data som e-post, passord og lignende man bruker for å lage og opprette en forumbruker, og for å bruke forumet.

Om en forumbruker selv velger å oppgi personopplysninger (navn, e-post, adresse osv.) i en forumpost, er ikke Kunstveggen ansvarlige for dette, så lenge de har alt på det rene med tanke på personvernserklæring og vilkår og betingelser.

Hvordan man vil opprettholde det på forumet er en annen sak, men man er helt innafor GDPR-messig.

8 Likes

Kom litt sent til “festen” jeg og. Aner ikke hva som er blitt diskutert her, men skal jeg tippe har det noe med denne å gjøre?

1 Like

Antar det har noe med den å gjøre ja? Også at en med samme navn som en kjent norsk bokser med amputert finger har byttet navn?

9 Likes

Oi, heftige greier dette med GDPR og UGC
Da burde sletterutinene også være iht. dette ?
Og hva med mail som er sendt ut med all info, bør da stoppe support for mail utsending

Vet ikke hva hele greia dreier seg om, men om noen har posta det screnshotet fra Finn på forumet er ikke det noe GDPR-problem, men det kan for eksempel stride mot Kunstveggens regelverk/forumregler.

3 Likes

Som sagt, det var referert til GDPR låvgivningen og ikke forumets regler, derfor stilte jeg spørsmålet.

Tror ikke jeg skjønner helt hvor du vil :sweat_smile: Men for å unngå å «GDPR-spamme» denne tråden, kan du evt sende meg spm på DM ang GDPR om du lurer på noe mer.

2 Likes

Dere forstår helt sikkert problemet med å legge ut informasjon som kan identifisere kona til en bruker av forumet. Det er åpenbart ikke samme sak som å linke til en instagramkonto man følger eller sin egen.

6 Likes

Jepp, det er jo hele poenget her: Forskjell på hva som er innenfor iht. GDPR og hvilke regler forumet har. Forumet kan velge å ha strengere regler enn hva GDPR legger til rette for.

La oss sette en strek her folkens :blush:

Det skal være lov å bruke dette forumet uten å bli identifisert. Derfor vi har både forumregler, og etter å ha fått flere «rapporteringer» og meldinger fra brukere og personen som kunne enkelt identifiseres slettet vi innlegget.

Vedrørende GDPR så var det enkelt å sette sammen presentert data for å identifisere personen, noe brukeren synes var meget ubehagelig.

Vi har ikke tatt stilling til om personen var flipper, ærlig i sine tidligere innlegg etc etc.

Ha en fortsatt fin kveld :+1:

11 Likes