Årets beste kjøp 2022

Veldig fornøyd med at jeg har klart å skaffe meg fake news + planet news + world news (original), kult å ha alle tre og originalmotiv til trykkene.

Ellers veldig fornøyd med å ha fått kjøpt Guttestreker Corporate Cancer retreat

12 Likes

Mine høydepunkter for 2022. Sier det hvert år, men neste år må pengene brukes på innramming. Har alt for mye i mapper.

Gerhard Munthe, blyantskisse fra 1871. Ikke kjøpt, arv, men likevel. Er til konservering nå. Viste seg å ha tegninger på begge sider når vi fjerna ramma hos rammemaker, fin overraskelse:

Superflott Anna Bjerger-litografi. Venter fortsatt på veggplass, må få fingen ut:

Torbjørn Rødland-edisjon:

Raymond Pettibon-edisjon:

Mine første Shrigleys:

En ekstra :raised_hands: til @Gard og Golsa. Mange gode og fine kjøp derfra de siste årene. Og ikke minst gode råd og mye interessant lærdom fra Gard om kunst og kunstnere, også utenfor Golsa-sfæren. Dette maleriet fra Ian Thomas Miller er fantastisk:

26 Likes

I år ble det en original av Lena Trydal og Melanie Kitty. Jeg kjøpte også noen trykk fra; Espen Kvålsvoll, Frida Orupabo og Laure Prouvos.

God jul og godt nytt år😊

10 Likes

God jul folkens! :christmas_tree:

Tror det eneste jeg har kjøpt i år er Invaders kube. Har derimot vært veldig gøy å se alt andre har kjøpt i 2022.

Håper 2023 blir enda bedre for oss alle! :blush:

6 Likes

Gledelig jul fra Tórshavn.
2022 var et år med 10-12 nye verk, vanskelig å velge et, men jeg vil på julaften hylle en kunstner som sto meg nær Christopher Robin Rådlund - som forlot oss i høst - hans minne har preget meg de siste månedene. Jeg velger hans litografi Løve, 2015 - kjøpt fra Christopher i Februar, som det kjøpet som var viktigst for meg i etterkant i år.

30 Likes

Dette året har jeg ikke kjøpt noen ting. Økende rente og ankomst av unge nr 2 har tatt knekken på kjøpekraften.

2023 ser ikke noe bedre ut i grunn. Ønsker meg en Sandra Chevrier og en Dolk. Mulig jeg kommer over en up and coming kunstner som tilbyr noe til en overkommelig pris :slight_smile:

4 Likes

Ikke kjøpt noe i år jeg heller. Ingen hell på lotteriene :sob:

Men er jo ganske fornøyd med det jeg har på veggen, så ikke så synd på meg.

Artig å se hva dere andre har kjøpt!

8 Likes

Startet året som vanlig med å prøve å holde meg. Gikk som vanlig dårlig og det ble endel nye tilskudd til samlingen. 50/50 originaler vs edisjoner og damer vs menn :tada:

To av edisjonene jeg er mest fornøyd med i år er disse av Vivian Greven og Sanam Khatibi.

15 Likes

Installasjon. Boen. 1990

12 Likes

Jo takk. Fantastisk maler jeg har tatt tett til meg. Oppdaga henne etter Karl Ove Knausgård brukte ett av hennes maleri på omslaget til Morgenstjernen. Er fortsatt trist for at jeg ikke fikk dratt til Louisiana for å se utstillinga der.

2 Likes

Ja, det var en god utstilling på Loisiana. Var der i slutten av juni.
Liker godt også hennes mann Jockum Nordströms arbeider.

1 Like

Blitt mange kjøp i år så hvilke er de beste? Ikke lett kåring, også venter man jo på et par også som ikke kommer før på nyåret :rofl: men ettersom det man har allerede fått og hengt opp så må det vel bli:

1. Pejac meadow e.e

1. Pejac h2o e.e

1. Pejac so far so close e.e

1. Murmure Grain de sable flipflop 1/1

1. Pøbel mafia yellow

Så kunne det vært en helt annen topp 3 om Posten vat litt raskere :blush:

Vært et helt fantastisk kunstår for min del, nå kommer den sure svie i 23 med litt færre kjøp ettersom budsjettet ble totalt sjakkmatt i år, men må man så må man :rofl:

Godt nytt år alle kunstvenner her inne😊

30 Likes

Utrolig mye fin kunst!

3 Likes

Pejac er så rått live… nåtidens største etter min subjektive mening :rofl:

4 Likes

Hei. Jeg er ny her, så gir et lite vink. Har egentlig ikke brydd meg så mye om kunst enn at det ser estetisk pent ut på veggen (billigplakater fra desenio osv :sweat_smile:), men har altså blitt introdusert inn til denne fantastiske kunstverden av min nabo (han er sikkert medlem her). Falt helt pladask for Sandra Chevrier-kunsten til naboen, og nå er jeg blitt bitt av kunstbasillen. Kan si at min første kunstkjøp er av Sandra Chevrier, og startet altså dette nyåret med å kjøpe 3 nye kunstverk, blant annet enda en Sandra Chevrier, Fin DAC og Nuno Viegas. Naboen er enig med meg at jeg har shoppingmani! Hvordan ender min kunstår 2023, tro? :rofl:

20 Likes

Velkommen og lykke til med samlingen. De første årene kan det fort bli mange kjøp, bare å holde seg fast :blush:

2 Likes

Hei! Velkommen til forumet!

Om du har god økonomi så er det absolutt et godt tidspunkt å begynne samlemanien. :wink: Bare vent til du får øynene opp for orginale verk. :money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings::heart_eyes:

4 Likes

What you said :rofl:

1 Like

Kjøpt og rammet inn i 22, men kom først opp nå.
Ikke noe stor fan av NT, men akkurat denne liker jeg veldig godt :blush:

14 Likes

Hvem kan man kontakte hvis man ønsker å se hva som er tilgjengelig av Espen Kvålsvoll trykk?