ARTLAND app

Noen som bruker den?

Lastet ned, men syntes ikke den var dekkende nok for meg. Alt for mye den ikke fant.

Ja, men gir meg ikke så mye to be honest . Blir veldig lite brukt nå.

Har brukt den en stund, men ga opp etterhvert

Som inventarliste, kan den bli bra, men når en som vanlig person ikke kan opprette en artist, så blir det begrenset.
I tillegg savner jeg felt med dagens verdi.
Litt mer rapportering på samlingen

Hvis noen andre kjenner til annet system, utenom Excel / regneark, del gjerne

Artland fungerer ganske bra til å oppdage yngre kunstnere, som en lillebror til Artsy.

Hvis du ønsker deg et system for å ha oversikt over samlingen er det mange muligheter.

Vi bruker Artlogic i galleriet og er veldig fornøyd med det, men muligens litt dyrt. Finnes en drøss andre som f.eks. Artbinder, Artbutler og Collectrium. Alle disse er betalte løsninger.

Det jeg egentlig har planer om å gå over til med den private samlingen er Airtable. Det ser ut som excel, men litt mer funksjonalitet. Hvis noen er gode på å bygge databaser blir jeg gjerne med å se på å bygge noe som fungerer.

1 Like

Airtable funker veldig fint for alle mine behov!

Får du en Public View i Airtable eller er det rett og slett bare en avart av Excel med db?

Savner kun 2 ting i artland :face_with_monocle:

Interessant diskusjon. Hva bruker du Airtable til @Gard og @Oisteinh?

Jeg bruker det generelt til mye i jobbsammenheng, men privat bruker jeg det til å ha en oversikt over feks. kunst. Det er bare en en fin kombinasjon av Excel og en database, hvor man feks kan legge ved vedlegg, bruke formler, gode filtrering og sorteringsmuligheter ++.

Så jeg har oversikt over all kunst jeg eier, og har feks info som kostpris, estimert verdi, salgspris, kjøpsdato, kvittering, bilde, evt. link til sted jeg kjøpte, info om verket ++. Det er mulig å gjøre det meste av dette i Excel, men synes Airtable er mye smoothere å jobbe i!

1 Like

Jeg skulle til å prøve ut Artland, men ser at man må ha iOS-app for å laste opp egne kunstverk. Dette stikker kjepper i hjulene for meg som har Android. Finnes det noen mulighet for å omgå dette og laste opp fra webbrowser?

Hvilke gode, helst gratis, alternativer finnes til Artland? Jeg har så smått kommet i gang med en liten samling norsk samtidskunst som jeg kunne tenke meg å “samle” på en digital plattform som Artland.

1 Like

Bruk Airtable. Der kan du lagre alt du trenger.

Takk for tipset!

Såvidt jeg kan skjønne vil Airtable fungere veldig bra for å holde oversikten for min egen del, men en fordel med Artland som jeg synes virker interessant er muligheten til å dele kunsten min med andre interesserte. Sånn jeg har forstått det kan jeg laste opp kunsten min på Artland, noe som gjør at denne vil bli synlig for andre som søker opp samme kunstner, for eksempel. Dette er vel ikke like lett å få til med Airtable?

Nei, det har du helt rett i.

Testet VR funksjonen til Artland. Ganske stilig å gå på en virtuell utstilling på mobilen. Jeg ser at du også kan lage en egen utstilling med din egen samling. Fancy greier.
VR Exhibition Artland

4 Likes