Auksjoner på forumet - nye måten å selge på?

Har lenge hatt planer om å rydde opp i en nokså full kunstsamling for å gjøre plass til noen nye verk. Og for å få litt lommepenger til øl.
Har fått med meg at det er mange som selger verkene sine på auksjon her inne, er dette etter hvert blitt en vanlig måte å gjøre det på? Det er jo en begrenset kundegruppe, men det er kanskje “riktig” kundegruppe? Hører gjerne på erfaringer fra både kjøpere og selgere, det er vel muligheter for både å gjøre gode kjøp og gode salg på denne måten, og verkene blir kanskje solgt for den prisen de fortjener? Hverken mer eller mindre?
Mvh Sig

Hei. Begge løsninger er jo gode men kommer an på hva du forventer av kroner inn. Auksjon kan gi mindre enn forventet. Setter man fastpris får du mest sannsynlig noe du er fornøyd med om du får solgt da.
Jeg personlig foretrekker fastpris. Her inne burde man sette en saklig pris :wink: kostpris er best for oss kjøpere :wink: hva skal du selge? :blush:

Liker veldig godt disse åpne auksjonene, da slipper man prisdiskusjonene og får fullt innblikk. KV-markedspris vil oppnås dersom det ikke selges noe som folk her inne ikke er interessert i.

Liker IKKE lukket auksjon slik som den forleden…

2 Likes

Her er de jeg har tenkt å la gå i første omgang.
Dot Dot Dot: Rosa napoleon, ed. 10
Dot Dot Dot: Bumfire, ed. 150
Dot Masters: Anarchy boy, ed. 43
Dot Masters: Lego, ed. 40
Richard Ryan - St. Patrick’s Cathedral ed. 350
Richard Ryan - Red dress ed. 350
Lior Ron - Honey Pie ed. 25

Er det noen interesse for disse, så legger jeg de ut en og en på auksjon uten minstepris. Har også en bunke med Martin Whatson som jeg ikke har plass til på veggen som kan få et nytt hjem hvis prisen er riktig. Zebra, One Small Step, Climber, En Pointe, Dancer, Love Cops (grønn).

4 Likes

Denne tråden ble automatisk lukket 14 dager etter siste svar. Nye svar er ikke lenger tillatt.