Auksjonstips: Street art og contemporary

Nå føler jeg meg ekstremt snill mot dere gutter og jenter, men ok, la gå.

Julien’s Live har en svæææær street art og contemporary auksjon gående. Prisene er (foreløpig) ekstremt lave.

Sjekk det ut her:
http://www.julienslive.com/view-auctions/catalog/id/190/

2 Likes

Billig? Av de jeg har referansepriser på så var det dyrt. Bumfire estimert til 4000 dollar med minstepris på 1000 dollar? Fantasipriser. Mulig det er andre good deals to be had

Om du får dette lerretet til $1000 så er det en bra deal, om du liker verket da :slight_smile:

1 Like

Jada, jeg så noen av estimatene var helt hinsides, men jeg tenkte på utropsprisen… Virker ikke som det er så stor budaktivitet på denne auksjonen pt.

Var ganske høye estimater på mange av de :slight_smile:
Selv om startprisen var ganske fin på noen.

Ikke glem hammerprisen da folkens. 20% om jeg ikke tar feil

1 Like

Oi, bra jeg ikke skal kjøpe noe uansett.
Men da hadde det blitt 20% + frakt og mva?

Heldigvis ingenting jeg måtte ha, så var de pengene spart. Dessuten viser det seg at Juliens fortsetter å selge Banksy med tvilsom bakgrunn og igjen viser at de ikke er et seriøst auksjonshus!

Hmm… Men de Banksyene som selges i den auksjonen har COA fra Pest Control? I hvert fall de jeg så?

VIP rat du sikter til?

Mye bra her. Kunne virkelig tenkt meg en Morons.

1 Like

Takk for tipset!
Den varer til 22.10 ser det ut som?
Blir spennede å se responsen på verkene til Sandra merker jeg… Ikke mye fra henne som har vært tilgjengelig på auksjon frem til nå! Noen som har noen formening om hvor stor/annerkjent Julien’s Auctions er?

Sikter til rotten ja og de har vært i vinden før med lignende stunt pluss at de har solgt gatekunst som aldri var ment for salg. Den VIP rotten hadde de ALDRI fått solgt gjennom et anerkjent auksjonshus.

1 Like

Den hirsten skulle fått hedersplassen😊

Frakt vet jeg ikke, men mva må du betale på alt som er prints når det passerer landegrensen

Det er for øvrig to unntak her; dersom verdien som påføres pakken er under 350 kr - eller dersom trykket selges rett fra kunstneren.

Slik jeg har oppfattet det hjelper det ikke om det kommer rett fra kunstneren hvis det er et trykk. Det må vel være en orginal?

Første påstand er rett, andre påstand er feil når vi snakker om trykk som ikke er t.p.l.a. For originaler har du helt rett

Nei, ikke nødvendigvis original. Mye som går under dette.

Les mer her:

Her ser du definisjonene på “kunstverk”:

Se svaret mitt nedenfor, det er ikke bare originaler. “Avtrykk” kan f. eks. være silketrykk, men rene digitale trykk vil ikke regnes som avtrykk.