[Baboom av Sandra Chevrier x Martin Whatson] Første kunstkjøp - fornuftig pris

Fin bil :thinking:

1 Like

Jaha? Fordi da mangler innrammingen AR-glass? Eller tenkte du på noe annet?

En innramming uten AR glass er ikke mye verdt i mine øyne

Ja tenkte vel i de baner ja. Synes det var en såpass “rimelig” innramming på et forholdsvis stort trykk , at enten mangler det noe i innramming som feks AR glass,eller så er rammemakeren " i familien ".
Er enig med @Ulrik her.
Hvis dette trykket har vanlig glass,er det jo nærmest “umilig” å se trykket skikkelig før midt på natten.
I tillegg vil det jo også falme over tid,og vi snakker faktisk ikke lang tid.

Siden eieren “vurderer å selge” etter å hatt trykket innrammet kun i noen få dager, er det vel tydelig (?) at han ikke har noen intensjoner om å ha det på veggen lenge nok til at det får tid til å falme… Så blir det ny eiers problem og kostnad istedenfor…

1 Like

Jo det er veldig tydelig, tror ikke noen har lurt på det.

Alternativt så kom det innrammet fra galleri;) koster bare 2000 ekstra (det som hang på veggen) mener jeg å huske.

Og det var ikke AR-glass for det kunne man omtrent speile seg i.

Ikke helt overbevist om at det vil sette folk over kr. 4.000,- tilbake for innramming med AR på denne heller. Jeg rammet nylig inn La Cage et les deux ames med AR, sort ramme og hvit passepartout, og hele jobben kom på ca. 3.400,-. Det bildet er ikke så mye mindre akkurat.

Ja det var ihvertfall utrolig billig. Hvilken rammemaker var det?

1 Like

Siden dette nesten har blitt en innrammingstråd…trodde nesten disse utstillingsinnrammingene kun var for utstillings formål.
Som man kan se av Baboom fra utstillingen til Nuart så er det jo ikke akkurat spesielt bra utført arbeid. ( men ok,2000,- sikkert greit nok )Og ja. Dette kan man speile seg i.

Hamar Kunst og Ramme. Meget dyktig. Var ikke meningen å spore av, tenkte bare poengtere at en innramming til 3-4.000,- i denne størrelsesordenen ikke nødvendigvis er synonymt med standardglass. :slight_smile:

3 Likes

Ja du er jo beviset på at jobben kan gjøres rimeligere😀,så du må bare ha en god tone med den rammemakeren.
Men det er nok geografiske forskjeller osv som spiller inn. Og så er det noen rammemakere uten og nevne navn,som er hypet opp ,ihvertfall i storbyene og priser seg der etter.
Fikk tilbud igår på innramming fra en storbyens rammemakere. Enkel pp,enkel ramme/list,ar-glass. 80x50cm . 4050,- ,så…

Enig, prisene er noe hypet opp. Vi har avtale med lokal rammemaker og ordner et 80 x 50 som du beskriver, med AR 70UV glass til under 2 lapper… store variasjoner og noen tjener gode penger. Helt sikkert variasjon i kvalitet også, og pris betyr ikke nødvendigvis alt :slight_smile:

1 Like

Jeg betalte 5900,- for å ramme inn dette bilde med AR70. Dette var inkludert 10% på Ramme service i Bergen.

2 Likes

Nå må det sies at ramme bredde / kvalitet også kan utgjøre en del prisforskjell på innramming. printstørrelse og glass er derfor ikke alltid sammenlignbart fra mester til mester. Billigst er ikke alltid best, samme med dyrest. Lykke til i jakten

Kanskje. Dette skulle jeg tro du har bedre belegg for å mene noe om. Samtidig skal en ikke glemme at en rammemaker som ligger sentralt i Oslo har litt mer kostnader enn en som holder til utenfor tigerstaden. F.eks er det noe billigere med innramming i Ski, enn i Oslo.

Det som plager meg litt er at ingen av de bildene jeg har kjøpt har noe AR glass… ikke har jeg fulgt den opp selv heller. Nå sitter jeg med 8 verk uten AR. :weary: en “oppgradering” her vil ikke være billig…"#!&

Back to topic. Har du gitt selger et tilbud nå da? Eller har du gjort som andre har anbefalt. Gått for andre verk som ligger ute for salg? :slight_smile:

Hadde vært artig å høre om det faktisk er bildet som hang på Nuart det er snakk om her. Da blir det vel en ny dimensjon på saken om “fjompen” i køen😁

3 Likes

Om det så hadde vært tilfelle hadde det vært en ny dimensjon for toppen av frekkhet.

Først “sniker” du i køen, så skryter du på deg en dyrere ramme, for så å vurdere å selge det til rett pris.

1 Like