"Barnevennlig" kunst? Til barnerom og barnslige sjeler

Sjekk ut Ronny Bank. Selv har jeg “It’s teddy time”, “Rillebytte” og “portrett av lille My” alle av Ronny Bank på barnerommet til min datter.

3 Likes

Hun har jo mye artig :blush: (hun som tegnet Snøsøsteren)

1 Like

Hama woods er billig og flink :ok_hand:t4:

1 Like

Benji Davies har noen veldig fine prints hentet fra de fine barnebøkene han har laget Print Shop — Benji Davies

1 Like

Takk for svar! Hama Woods og Benji Davies skal jeg følge med videre på! Ronny Banks og Aisato har jeg sett på tidligere, uten å bli helt frelst…men skal ta et google-søk :wink:

@MKHe Har du sett denne tråden? :slight_smile:

https://www.kunstveggen.no/t/ok-motiv-pa-barnerom/18366/12

Super A (Stefan Thelen) har jeg noen bilder av på barnerommet :slight_smile:

Liker også de humoristiske/melankolske bildene til Tom Erik Andersen

Roamcouch har mye barneromsvennlig.

Nei, takk, skal ta en titt!

Her har vi kjøpt KAWS puslespillene. Snart ferdig med dem begge.
Planlegger så å lime dem fast på en skumplate og sette det hele opp i ferniss/klar epoxy.

Går for et resultat noe alla dette:

Lykke til med søken :slight_smile:

7 Likes

Ble igrunn mer fascinert av figurene til venstre der!?:face_with_monocle::face_with_monocle::face_with_monocle:

Yosuke Ueno og Super A( Stefan Thelen) er i heimen her. Samt Dotdotdot - “Vandal King”.

Vi hadde en tråd her for en stund siden hvor det var en dame som lette etter kunst til barnerommet, og jeg kom med så maange forslag at @Witchdoctor lurte på om jeg hadde glemt å ta adhd medisinen min som beroliger meg om morgenen :crazy_face:
Det heter egentlig mer “system & mapper”
Når man driver galleri er det ekstremt greit å raskt kunne finne frem til alt av informasjon om alle kunstverk man har inne samt bilder av dem.
Link til tråden: ØK - motiv på barnerom - #6 by GalleriGunther

https://instagram.com/mrsmighetto?igshid=12zsswbc79sf3

Har fine bilder til barnerom :blush:

Vinie Mira

Hei @Shagga_Son_of_Dolf , hvordan gikk det med puslespillet?? Var det gjennomførbart? Epoxy prosjektet altså :slightly_smiling_face:

1 Like

Jo nå skal du høre @Tommy_Jensen :

Epoxy ble ikke brukt.
Men her kommer prosessen på prosjektet vårt:

  • Kjøpte inn skalpell, 2 stk skumplater (foamboard white 70x100cm på ca 4-5mm tykkelse), ModPodge Gloss, og Tech7 (lå i garasjen).
    Brukte også 2 plexiglass-plater og vektskiver for press senere i prosessen.

Prossesen som følger:

  • Pusla begge puslespillene (lykke til allesammen :smirk:)
  • Limte fast puslespillbrikkene i hverandre ved bruk av ModPodge Gloss. Brukte 2 lag ModPodge på front, og bak-side.
  • La puslespillet på skumplata og tegna rundt (trace) det nå “stive” puslespillet etter alt ModPodgen hadde tørka.
  • Skar ut skumplatene i figuren med skalpellen.
    PS: Skar konsekvent ca 1 cm innenfor streken for at skumplaten ikke skulle komme til syne rundt kanten når puslespillet og skumplata limes sammen.
  • La et jevnt lag med Tech7 over hele skumplata og plasserte puslespillet forsiktig nedpå og påførte trykk.
    Trykk ble påført ved at puslespille og skumplata låg i press som en hambuerger, mellom plexiglass-platene med vektskiver på toppen.
  • Lot det ligge over natta.

…Her ser dere resultatet:

For mange prosessbilder

Klikk her:

24 Likes

Takk skal du ha. Nydelig beskrivelse :clap:

Wow, litt av et prosjekt! @Shagga_Son_of_Dolf :slight_smile:

Hvor lang tid brukte du på «pusledelen»?

1 Like