Bjor Grønner. - Verdi av trykk

Hei, Bjor Grønner er utvilsomt en artist på vei opp og frem. Men hvor langt har han egentlig kommet?

Noen her som har formening av ok pris på trykk (main) av eks Magical Bucket, Splash, Inspiration?

1 Like

Baserer dette på siste kjente omsetninger av Hf. Main ed, uinnrammet: Magical bucket: 8,5k, Splash, 7,5k. Hand finished, uinnrammet: Magical bucket: 13k, Splash 11,5k. Inspiraton vet jeg ikke, men det ligger vel flere til salgs på Finn. Ta laveste pris der og trekk fra 1k kanskje.

Når det gjelder kunsterisk utvikling, så vil jeg se mer før jeg investerer mye i Bjor-kunst. Men potensialet er absolutt til stede. Har kjøpt Inner Turmoil, special edition, selv om han ikke viser noe nytt der. Valgte sort bakgrunn fordi jeg likte det best, og vurdererer også at det har best potensiale til å stige litt i verdi i det norske markedet. Vanligvis ville jeg valgt HF, men den røde bakgrunnen var han ikke så heldig med i mine øyne. Opplag og antall utgaver på Inner Turmoil er også litt for høyt, synes jeg. Gått litt i samme fellen som AFKs The Shift (som jeg eier) og Making a Martyr. Begrenset potensiale for verdistigning på disse, men meget solide kunstverk. Jeg liker de veldig godt, begge to.

2 Likes

Takker for innlegg, info og vurdering. Liker Bjor meget godt og har nå Inspiration (main) og Breakthrough (canvas). Vurderer flere men …. ja…han må begrense opplag fremover.

1 Like