Bunad vurderes solgt evt byttet bort

Hei:-) Jeg har en 100% mint, innrammet (proff innramming seff) Bunad fra Pøbel (40x70cm) som jeg vil vurdere å selge, evt bytte bort.

Usikker på prisen jeg kan forvente ved salg, men har registrert at denne har lagt på Finn uinnrammet for +/- 22k i det siste.

Ved evt bytte, så er jeg på jakt etter Prisoner, Prison Painter, Evolution og Mushroom Girl av Dolk. Kan vurdere andre Dolk motiver også. En byttehandel kan selvfølgelig balanseres med cash den ene eller andre veien avhengig av motiv.

Ta kontakt på pm om dette er av interesse.

40x70 er den mindre utgaven? Syntes 20 lapper hørtes veldig dyrt ut for dette trykket, trodde det gikk for rundt 10? Pluss/minus et par lapper, men det er meg :sweat_smile: lykke til med salg uavhengig.

1 Like

Eksakt hva Bunad går for vet ikke jeg heller, så derfor jeg refererer til den eneste kjente kanalen jeg har. For få uker siden lå det en tilsvarende mitt på Finn (husker ikke om det var med eller uten ramme) til 16k, og det forsvant fort. For kun et par uker siden lå det store (70x100?) til 32k og det lille til 22-23k, begge uten ramme. Har prispolitiet mer info enn dette, så lytter jeg gjerne. Hva folk synes om prisene er for øvrig uinteressant så lenge det blir nettopp dette; altså synsing.

Begge var vel med ramme.

https://www.finn.no/131931154

https://www.finn.no/124643822

Takk for info! Er for øvrig sikker på at det lå en uinnrammet 40x70 til 22-23 også. Mener denne var i Oslo…

Sett de titt og ofte til rundt 10k uten ramme. Men kanskje mannen har fått en oppsving det siste året.

Siste solgte liten utgave jeg vet om gikk for 7000,- uinrammet. Dette var i mai,altså 6mnd siden.
20-30K for stor eller liten utgave av dette trykket føyer seg inn i kategorien «dårlige-kjøp». Min mening.

3 Likes

Dette trykket har vært diskutert tidligere og. Tviler sterkt på at verdien på dette trykket har 2 til 3 doblet seg på et drøyt år.

Det store trykket som har lagt tilsalgs på Finn for 32k har også vært nede i 16K mener jeg,men lagrer man annonsen på Finn,vil man få mail hver dag omtrent om at prisen på dette trykket har endret seg,så disse to annonsen er jeg skeptisk til.

Pøbel Bunad liten går for 7-9K. Stor går for 9-12K.

Jeg solgte en stor versjon for 10 mnd siden, innrammet, for 10 500 nok. Og da hadde den vært på finn i over en måned.

4 Likes

Dette høres mer riktig ut IMO

Da er jeg om mulig enda mer i villrede enn i går. Lytter gjerne til innspill og råd, men det er tydeligvis et stort sprik mellom salgene enkelte her gjorde for 6-7 til 10 mnd siden, og det som har figurert på finn siste tiden. På finn har eksemplarene som jeg og tydeligvis andre erfart lagt mellom 16-32 (stor) og 16-23 (liten) siste uker/mnd. Hva er rett? Vil jo helst ikke være med i VM om å selge billigst mulig bare for noen på KV har solgt billig for måneder og år siden. Det blir vel også tullete å legge seg 10k under andre priser på finn?

Du skal selge og vil ha høyest mulig pris, så da kan du jo prøve deg og se om noen vil kjøpe til de prisene, skader jo ikke?

Jeg ville derimot ikke kjøpt til de prisene selv :blush:

Lykke til!

1 Like

Skjønner at du ikke vil vinne VM i billigste trykk,men å legge deg et godt stykke under de som i den siste tiden har kommet og gått på Finn tror jeg er realistisk.
Den ene store,og den ene lille versjonen på Finn,som kommer og går,og som jeg vil tro utifra tekst og bilder vil tror er samme selger hver gang er en useriøs selger. De samme annonsene har gått opp et par tusen lapper i uken, hvor de da tilslutt forsvinner. Altså den ene begynte på 16K i juli,og økte til 32K etter 3 mnd. Samme metode på den lille.
Men selger er nok medlem av KV,eller leser ihvertfall her ,for nå er annonsene gått fra innaktiv til fjernet😎

Det ligger en liten,uinnrammet i Hordvik utenfor Bergen til 16,5K. Denne har lagt lenge.

Vil tro en ferdig innrammet ,med ar-glass og «nøytral»ramme,vil du kunne få solgt for 10-12K.

7 Likes

jbroks har nok veldig rett her. De salg/kjøp jeg kjenner til er også fra 7-12k, liten/stor.

1 Like

Den er grei, takk for innspill folkens. Som nevnt, så vurderer jeg bare å selge. Hva som er mulig å oppnå vil selvfølgelig ha betydning for om bildet blir hengende eller solgt/byttet bort. Vil følge utviklingen på finn framover, og se det an.

1 Like

Gabba:
Husk også på at det er en del personer som har egeninteresse i å øke prisene.
Denne selgeren som nå nevnes er et veldig godt eksempel på en måte å gjøre det på.
Ingen problem å legge ut et verk til en høy pris, markere den som solgt etter en tid og så legge ut samme verket en stund etterpå til en enda høyere pris. Fortsetter man slik har man skapt en forventing om at man må betale xxx NOK for dette verket, mens det i realiteten bare er det samme verket blåst opp av en person.

Dette er en kjent metode som benyttes mye på eBay. Der har man auksjoner som blåses opp av at venner/bekjente (evt bare en annen konto disponert av selger) byr verk høyt opp.

Det er derimot veldig bra at noen medlemmer her inne er ærlige nok til å bistå deg i dette tilfellet. Det er akkurat slikt Kunstveggen skal være! Et hjelpemiddel for personer som ønsker å kjøpe kunst og få bistand i prosessen.

4 Likes

Den evige diskusjon om priser. Jeg har erfart at en del legger Kunst på Finn med litt overpris. Har også kjøpt via Finn flere ganger. Men har aldri betalt prisen som står på Finn. Når man ser ting forsvinner fra Finn vet man heller ikke hva det kjøpes for. Selv mener jeg at prisene på Finn ikke blir korrekt å følge. Har vært bortpå svindelforsøk ved at falske profiler legger ut falske annonser for å prøve å påvirke markedsprisene… men det viktigste er vell at du selger til en pris du blir fornøyd med :joy:

2 Likes

Det viktigste er at man orienterer seg fra flere kilder og helst over litt tid. Undersøker man på bare et punkt så kan det gi et uriktig bilde av situasjonen. Mine salgsresultat er utdatert, men for noen år siden solgte jeg liten for 9000 og stor for 12 uten ramme.

2 Likes

Mulig jeg misforstår her, men er folk overrasket over at man legger ut ting på finn til litt mer enn det man forventer å få? Handler ikke finn om å prute/forhandle seg frem til en pris begge kan leve med? Nå snakker jeg ikke dobbel pris, men bittelitt høyere slik at man har litt å gå på?

7 Likes

Min erfaring er at de fleste prisene på Finn.no kan forhandles mellom 10% og 40%.
(Selvsagt forskjeller her) men jeg har heller aldri endt opp med å betale ask-price noen gang.

1 Like