Bunad vurderes solgt evt byttet bort

Bakart:
Jo du misforstår litt.
Det er snakk om noen som har lagt ut annonser med priser som er 100-200% over verdien og så markert annonsen solgt. Så venter han litt og legger ut samme bilde til enda høyre pris. Da tror noen at den nye oppblåste prisen er markedspris.

Anvik:
ALT kan forhandles om det er kunst, bil, båt, hus, etc og det sier seg selv at de fleste selgere legger seg litt over hva de aksepterer.

Er jo en grunn til at f eks Elkjøp har en høy «standard» pris for å kunne gi rabatt i hytt og gevær…

Det som kjennertegner en god handel er når både selger og kjøper er litt misfornøyd.

1 Like

Joda. Men det overrasker meg like mye at folk ikke kjenner og skjønner finn-dynamikken.

Bakart:
Aldri bli forbløffet over hvor lite opplyst folk er…:roll_eyes:
Den siste idioten er enda ikke født.

Du har vel sett på norske rednecks på TV?:grimacing::joy:

3 Likes

OlaNorman:
Usaklig og unødvendig. Folket på kunstveggen har ikke monopol på verken vett, levesett eller hvor mye selger ønsker for å kvitte seg med et bilde.

1 Like

Haha!
Med den kommentaren føyer du deg dessverre inn i rekken.:joy:

(Men les gjerne denne tråden igjen og prøv å sett alt i en større kontekst enn bare KV. Anbefales.:ok_hand:t2:)

Ok. Min kommentar gikk på din henvisning av andre personer, som jeg leser det, har et annet levesett enn ditt. At noen velger skitne metoder for å oppnå en uforholdsmessig høy pris på sine varer bifaller jeg ikke, der er jeg helt enig med deg.
Ha en fin kveld.

Denne tråden tok en litt annen vending enn planlagt, men kanskje jeg kan benytte sjansen til å oppgradere fra liten til stor bunad i stedet? Er ikke tilfeldigvis noen som har den store versjonen til salgs? Utfra innspillene her bør jeg kunne få tak i en til 9000kr eller rett i overkant?

3 Likes

Vanlig pris for en stor bør ligge på 10-12.000.-utifrå det jeg har fått med meg. Solgte selv en innrammet for 9500.- men dette er en stund siden. Skulle tro den lille ville oppnå salg inntil 7000.- ± litt

1 Like