Dårlige kjøp-tråden :)

Men ja. Norge er en boble.

2 Likes

Solgte forresten også et Mehdi trykk til 24000 til en samler - altså noen kunstnere går for mye høyere summer i utlandet.

2 Likes

Fikk du endelig kvittet deg med anticipation of sin?

1 Like

Den jeg siklet mest på var Magnus Gjøen sin “DARKNESS OF LIFE IS LIVING DEATH - AP”. Meget pen sak i real life. De hadde en del andre kule verk fra han også. Det var også mye verk fra Pure Evil i galleriet. Nick Smith sitt skrik var ganske kult det også. De hadde det hengende på veggen i galleriet.
Jeg er også svært svak for verk med koblinger til Star Wars. Ble derfor litt svak for Galactic Cup av RYCA;
https://www.artrepublic.com/prints/product-type/sculpture/galactic-cup-by-ryca.html

Eller Shat-At;
https://www.artrepublic.com/prints/product-type/sculpture/shat-at-chrome-by-eelus.html

Men… det sitter litt langt inne å svi av kroner på skulpturer. Mest fordi jeg ikke har noe fornuftig plass å plassere de. :slight_smile: Og siden jeg var på roadtrip borte i England endte jeg opp med å gå tomhendt ut av sjappen.

Men… dette ble jo en digresjon. :slight_smile:

1 Like

Artig at du skulle nevne det, jeg trodde jeg hadde kommet borti en særdeles ivrig kar når jeg solgte mitt Sandra trykk til US - men da stemmer det vel at prisene er vesentlig høyere der borte ja

1 Like

Først må jeg jo få takke vårt kjære nett-troll og og bedreviter @OlaNorman for å totalslakte annonsen min her inne fordi jeg ikke hadde anledning til å svare han på en privat PM i går! Men Godt vi har en lokal prissjekk.no her inne om noen har noen prisspørsmål!

Men tilbake til saken!
Når jeg skal selge et verk, virir og vender jeg ikke en hver stein på alle nettsider, forumer, auksjoner osv for å finne minste mulige pris på verket jeg skal selge!
Når jeg baserte min pris her inne tok jeg en rask sjekk her inne for å se hvor landet lå og kom frem til denne diskusjonen fra 6 måneder siden:

Og INGEN steder i min annonse står det at jeg KREVER den prisen jeg har satt opp, men at det er en ønskelig pris! Fullt mulig for hvem som helst å slenge inn et bud (uten om en), så bedømmer jeg derifra etter hva markedet er villig til å gi!
I seg selv er jo et kunstverk et papir med litt blekk på! Så totalkost er nok ikke mer enn 3-400,- så er verken jeg eller du @OlaNorman som setter en fast pris på noe som helst her inne!

Har også lyst til å sette opp et regnestykke for deg, kompis!
Bildet du henviser til og frakt etter dagens kurs: 13.708,26,-
MVA: 3.427,07,-
Postens Tollbehandling: 341,-

Det gir en totalpris på 17.476,33,-

Så om det er 2500,- du liker å krangle om @OlaNorman så kan jeg endre prisen min til 17.476,33,- så du kan klappe igjen nebbet!

4 Likes

MVA er kun 686kr. 5% ikke 25%

4 Likes

Jeg solgte mitt Che xl etter 9 mnd på finn for 17500,- ferdig innrammet (ikke kunstglass).

Tror du skal sikte deg inn der.

Uansett, lykke til!

Jeg gidder ikke å bruke mye tid på svare på p**s dani, men jeg skal si et par ting;

  1. Du var logget på mange ganger etter jeg sendte deg melding. Det sjekket jeg for å påse at du faktisk hadde sett den.
    Så du prøvde bevist å ikke svare meg og prøver nå å få meg til å virke som ulven. #fail

  2. Det regnestykket du satt opp er feil. Alle vet at eBay+paypal tar 12%. I tillegg blir det altså ikke solgt til prisen det står til. Alle vet også at eBay er fantasipriser stort sett.

  3. Det at du ikke har tid til å sjekke pris hos f eks eBay er jo bare teit. Men om du ikke vet andressen så er den www.ebay.com

Så alle dere som prøver å lure kunst-ferskinger og andre uvitende får bare være så sinna dere bare gidder på meg!

Til dere ferskinger og uvitendene som nå ikke blir lurt; Bare hyggelig! Dere har nå spart mye penger. Forventer at et par % gis til et godt formål som de som driver kunstveggen, slik at vi slipper de hersens reklamene her.

Kalendere, visittkort og plakater er feil varegruppe. Dette defineres som kunstverk etter merverdiavgiftsforskrifta § 1-3-2 og utregningsgrunnlaget settes derfor til 20% av verdien til kunstverket inkl frakt og forsikring, dvs 25% mva av 20%. @Toris64 sin utregning er riktig (kr 685,41).

2 Likes

Synd at enkelte bedrevitere på død og liv skal ta på seg politirollen å definere hva som er et bra eller dårlig kjøp. I hvert fall når det ender opp som direkte uthenging basert på noen få tusenlapper

En kan alltid diskutere om 20k for Che XL er billig eller ei. Alle vil helst kjøpe billig og selge dyrt, men det får vel bli opp til kjøperen å sjekke litt før en bestemmer seg for et evt kjøp. Det ligger for øvrig en annen Che XL til 18,5k på finn nå, så å hause et bilde til 20k opp i denne tråden er patetisk. Bildet til 18,5k ser forresten ut til å bli holdt flatt av 4 glass i hjørnene, så får folk konkludere selv om det er et bedre kjøp?

Voks opp folkens!

6 Likes

Vist noen vil betale mer en andre er det da et dårlig kjøp ?
Ja ja god sommer og stay japping about Absolutte Notting that make seanse for the most off the comon people . Bob Bob ikke sant ?

1 Like

Dette forumet er for kunst, ikke investeringer.
Skal man ta en mye høyere pris for et verk enn det koster andre steder, så legg det på Finn eller eBay. Ikke her. Ferdig snakka.

Nå var denne tråden ment mer som et skråblikk på humoristiske fantasipriser enn diskusjoner om noen tusenlapper.

8 Likes

Virker som om du har sklidd inn på ett bananskall og misforstått hele tråden her. Den skal være morsom.
Alle her inne gjør en viss undersøkelse før man kjøper noe nytt og man gjør ikke ett kjøp med mindre man er fornøyd med prisen.

6 Likes

Haha. Morsom du… (og uvitende tydeligvis)

Foreslår at du bruker dagen på å bla i hele tråden. Så ser du at det ikke bare er postet «morsomme» annonser.

Siden du ikke var klar over det;
Det er veldig mange som bruker dette forumet for referanser på pris og generelle undersøkelser. Folk som er nye i kunstverden kommer hit for å få kunnskap av «ekspertene». Når de isteden blir møtt av investorer som flipper kunst til blod-pris, blir de lurt av dette forumet. JEG syntes det er feil, men om grunnleggerne av dette forumet syntes det er helt ok, så må de gjerne informere om det.

Så; du skal ha for forsøket…

Jeg tar meg en banan, og koser meg med den, med bananskallet i hånden.:monkey:

1 Like

Det skal også være et hyggelig forum. Vil ikke si du bidrar så mye i den retningen når du stalker hvor mange ganger vedkommende har sjekket kunstveggen uten du har fått svar på dine spørsmål, deretter henger du vedkommende ut pga noen tusenlapper du mener er feilprising. Det er ca. 3 dager siden han lagde annonsen, og 1 dag siden du lagde en sak ut av det. Må vel være helt fint om han hadde svart deg om 1 uke eller 2.

7 Likes

'Vi har allerede en “Gode kjøp-tråd” på forumet, så tenkte det kunne være morsomt med en tråd for dårlige kjøp… Bare å poste humoristiske funn og liknende :yum:

Begynner med denne 82, hva med et masseprodusert julekort fra galleri Pushwagner sendt ut til masse folk for den nette sum av 8500 kr?’

Fra trådstarter😊

Jeg synes også vi burde være flinkere til å tipse hverandre om gode kjøp! De dukker opp fra tid til annen

6 Likes

Viktig å støtte oppunder og forsvare flipperne som tjener mye penger på å selge overpriset verk…:roll_eyes:
Den indre kjernen må for all stå sammen.
Begynner å bli/har blitt akkurat som Uaa dette.

Litt usikker på hva du anser som «noen tusenlapper», men for meg er 10.000 kroner mye penger. Har forståelse for at det ikke er det for alle andre.
(Diff mellom 800£ og 20.000 nok.)