Dårlige kjøp-tråden :)

Det skal også være et hyggelig forum. Vil ikke si du bidrar så mye i den retningen når du stalker hvor mange ganger vedkommende har sjekket kunstveggen uten du har fått svar på dine spørsmål, deretter henger du vedkommende ut pga noen tusenlapper du mener er feilprising. Det er ca. 3 dager siden han lagde annonsen, og 1 dag siden du lagde en sak ut av det. Må vel være helt fint om han hadde svart deg om 1 uke eller 2.

7 Likes

'Vi har allerede en “Gode kjøp-tråd” på forumet, så tenkte det kunne være morsomt med en tråd for dårlige kjøp… Bare å poste humoristiske funn og liknende :yum:

Begynner med denne 82, hva med et masseprodusert julekort fra galleri Pushwagner sendt ut til masse folk for den nette sum av 8500 kr?’

Fra trådstarter😊

Jeg synes også vi burde være flinkere til å tipse hverandre om gode kjøp! De dukker opp fra tid til annen

6 Likes

Viktig å støtte oppunder og forsvare flipperne som tjener mye penger på å selge overpriset verk…:roll_eyes:
Den indre kjernen må for all stå sammen.
Begynner å bli/har blitt akkurat som Uaa dette.

Litt usikker på hva du anser som «noen tusenlapper», men for meg er 10.000 kroner mye penger. Har forståelse for at det ikke er det for alle andre.
(Diff mellom 800£ og 20.000 nok.)

@OlaNorman forsøkte ikke du å flippe Peace collab både på eBay, Finn og her inne i høst bare under ett annet nick? :monkey:

1 Like

Nei, det er klart at definisjonen på et dårlig kjøp kan variere.
Ellers synes jeg det er befriende lite flipping her inne🙂

1 Like

Kanskje han gjorde sin research utifra:

På ebay får jeg opp 1250GBP+frakt, så kommer 5% mva, så kunne man sikkert prutet litt. Folk velger forskjellige strategier når ting skal selges. Så er det fordeler med å kjøpe ting herfra istedenfor ebay. Ikke alle går igjennom hele internett for å finne en pris når man skal selge/kjøpe osv. Det er mange momenter som kan spille inn.

Dette startet som en dialog mellom deg og selger slik jeg forstår. Min inntrykk er at du virket utrolig utålmodig på å få et svar. Noe annet har jeg ikke argumentert for, forsvart eller støttet. Du begynner å trekke inn argumenter som “indre kjerne”, “UAA”, skriver at dette med sikkerhet er snakk om 10000kr. Helt fair at du synes det er et dårlig kjøp, men det er måten du henger ut et annet medlem på jeg synes er unfair.

3 Likes

Vil nå påstå at motparten bidrar enda mindre til å holde forumet hyggelig når han/hun slenger ut personangrep som “nett-troll” og “bedreviter” og ber vedkommende “klappe igjen nebbet.”
Dette forumet er vel ikke noe safe space, og legger man ut en salgsannonse der prisen kritiseres burde man vel kanskje tåle å høre det uten å tenne på alle plugger i et motsvar.

4 Likes

Ja, det er ikke noe hyggelig retorikk og burde vært unngått. Men også forståelig når OlaNormann gir ham 2 dager på å svare for seg. Hva var poenget med å innlede privat dialog og ha slikt hastverk med å få svar? Mener han denne prisen var så høy, kan man bare skrive “Priser du ikke denne litt høyt?” for så å komme med gode argumenter på hvorfor.

2 Likes

Kan alle ta seg et dypt pust og nyte sommeren :wink:

I utgangspunktet ønsker ikke admins at salgstråder skal utvikle seg til rene prisdiskusjoner, men samtidig er Kunstveggen, som det tidligere har blitt nevnt, et forum som leses av mange “nybegynnere” som ikke nødvendigvis vet hva som er rett pris - dvs. det må være lov å stille spørsmål ved prisingen til verk som legges ut.

Uansett, forumet blir mye hyggeligere for alle parter hvis folk roer ned på personangrep, sverting og beskyldninger, og diskuterer ting på en rolig og voksen måte.

God sommer!

15 Likes

Mulig at dette maleriet til den nette sum av kun 1 million kroner kvalifiserer til trådens intensjon?

4 Likes

Ja, naiv kunst og naiv selger😁
Ikke en gang en million venezuelske bolivar!!

Gikk kansje litt hardt ut! Men alltid noen som som skal stikke en finger inn i alle saker! Og sånt irriterer meg!
Men da hadde det vært kult om du hadde linket til alle de Chè XL bildene til 800 Euro du nevner flere ganger her på gode kjøp tråden, @OlaNorman! Så «nybegynnerne» kan gjøre et veldig godt kjøp!
Så kan jeg heller henge mitt på veggen! :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Likes

Ser ut som den ordinære som blir solgt her…
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=124443689

3 Likes

Faktisk økt i pris nå ikveld😀

1 Like

Man skal jo være forsiktig med å kalle noe dårlig kjøp,men jeg synes nå denne vil være det. Stiv pris Ihvertfall 80.000,-:flushed::flushed::flushed:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=124772464

3 Likes

Oi!!! Hadde nå brukt mine penger på noe annet :grimacing:

1 Like

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=125170138

Er vel også å ta litt hardt i for en signert plakat…

2 Likes

La merke til det jeg også. Blir jo annonsert som et trykk, men er vel strengt tatt ikke det…

Endret til plakat nå. Og satt ned til rolige 25k. :joy:

1 Like

https://www.fineart.no/galleriobjekt/Pushwagner_-Plakat-_Bergen_2017/379940

2250kr fra galleri med ramme. Så kan man alltid diskutere verdien av Push-signaturen :slight_smile: Plakaten i seg selv: 300kr.