Dårlige kjøp-tråden :)

Hvem er rammeslangen?

Ser ut som det ble konkurranse om denne Geddes’en nå. Haha.

Kred til «erik» for å legge ut til en fornuftig pris.

1 Like

Ehm… litt sent å prøve seg på Sandra-kjøp-flipp bølgen nå vel??

https://m.ebay.com/itm/Conor-Harrington-Study-For-Hide-Seek-Screen-Print/273270095261?hash=item3fa02abd9d:g:3wkAAOSwdrlbGeMS

2 Likes

Har virkelig Behind The Curtain Landscape blitt MW sitt nest mest populære/dyreste trykk?

Solgt på veggen her i mai 17 til 13.500,-.
Det er en grei vekst om dette er reelt, noe jeg tviler på, siden jeg poster i denne tråden…:roll_eyes:

Korriger meg gjerne om jeg har feil.:nerd_face:

1 Like

Jeg så noen hevde på UAA her om dagen at Behind the Curtain Landscape var så populært, men jeg aner ikke hvor hen hadde det fra.

Litt nedover i denne salgstråden:

2 Likes

Haha!
Ja så den der. Basert på det mr Wisky skriver så ville jeg nok ikke tatt det for god fisk. Virker ikke som skjønner forskjell på $ og £ en gang…:roll_eyes: Han er helt ute å sykler med prisingen sin.

1 Like

referanser til en pris som er ett år gammel, og om jeg husker riktig var dette rett etter release, er en dårlig referanse. Kan ikke huske å ha sett dette solgt på Finn tidligere, og svært sjeldent til salg så det blir selgers marked. Enig i at prisen er noe høy - men dårlig kjøp tråden. Usikker.
(Og jeg har ikke dette printet:)

5 Likes

Nja, like etter release er prisene høyere enn de er noen måneder etterpå. Det ser man gang på gang med de fleste releases. The connection, de siste (alle?) fra sandra, Invader etc…
Noen unntak finnes det derimot, og om det er gjeldende for dette kan nok diskuteres. Så enig i at det kan være det ikke skal være i denne tråden.

Jeg hadde main edt, men solgte det rimelig raskt da det ikke var appellerende.
Vi får nå se om det blir solgt. :wink: Stort sett alltid noen sauer ute på jordet. :slight_smile:

Trykket er solgt. I løpet av de cirka 2 timene det lå ute (på sen kveld) var det mange visninger og 13 stykker som lagret annonsen. Det var 4 som sendte melding, en slo til umiddelbart og en som sendte melding etter at det var solgt og spurte om jeg hadde ett til for salg (det har jeg ikke).

Det skulle vært interessant å hørt hvorfor du mener det er et dårlig kjøp. Lett å hive opp et innlegg her basert på egne subjektive meninger, men hvorfor mener du dette objektivt sett er et dårlig kjøp?

Trykket er i 50x og ble lagt ut for 500 pund (rundt 6000 norske med moms, tollbehandling og frakt). Så langt jeg vet er det bare et par flippere som solgte nesten med en gang til priser mellom 13500 og 15000 (2-3 ganger fortjeneste).

Så gikk prisen oppover på de to neste som expressobeans har på sin liste: http://expressobeans.com/public/detail.php/235276. Der siste solgte der er 8-9 måneder siden, hvor man med moms, tollnehandling og frakt ligger på 18-20.000 kroner. I oktober 2017 solgte Grafittiprint ett (det var de som trykket det og hadde lave kostnader) for 2200 pund (http://www.graffitiprints.com/product/martin-whatson-behind-curtain-landscape/) som er 23000+ kroner (med ramme og glass ser det ut til etter nærmere undersøkelser). I tillegg til de 23000+ kronene må man legge på moms, tollbehandling og reise til Berlin og stress for å komme først i køen for å få kjøpt det. Da er du vel fort oppe i 25000-28000 kroner.

Etter november 2017 har jeg ikke sett det for salg. Det har ikke expressobeans heller tydeligvis (selv om ikke alle salg registreres der). Finn.no har ikke hatt det for salg, eBay har ikke hatt det for salg. Også videre. Det er sannsynlig at det ikke er for salg fordi de som har det ikke vil kvitte seg med det. Mens det er noen annonser her og der fra mennesker som vil ha det. Som ikke blir besvart.

Og ja, det er altså jeg som solgte dette trykket (ikke med lett sinn da jeg virkelig liker det, men jeg har for mange trykk og skal flytte). til en hva jeg tenker basert på den informasjonen jeg har er en fair pris. Basert på interessen på så kort tid, samt at det ikke ser ut til å være tilgjengelig eller har vært tilgjengelig på lenge, så kunne det nok kanskje vært priset høyere også.

Nå ser jeg frem til dine objektive fakta for hvorfor du mener dette er et dårlig kjøp og legger ut en post her.

7 Likes

Dette er vel svar godt nok er det ikke?

Da har man konkludert med at dette er MW sitt nest mest populære trykk som jeg nevnte ovenfor. Er vel bare spesialversjonen av Dancer og Dancer som er dyrere enn dette BTC Landscape edt nå.?

Forøvrig så syntes jeg alle de andre andre verkene du la ut på finn her om dagen var godt priset. Så det virker som du har god oversikt. Tror nok derimot mange ble overrasket over denne BTC versjonen ja…

1 Like

Du glemmer nok noen…ER, En Pointe, collab med Snik, collab med PEZ (og sikkert noen jeg har glemt?)

3 Likes

Det er mange trykk av Whatson som vil koste mer enn dette. Både egne av han og collaber.

Jeg tror mange ble overrasket over denne BTC-versjonen. Overraskelsen lå nok muligens i at den plutselig ble tilgjengelig (ingen andre som jeg har sett har vært tilgjengelige på 8-9 måneder). Prisen tror jeg ikke så mange ble overrasket over :-).

1 Like

Collab er da noe helt annet… da er det verdien til den andre kunstneren som er med på å dra verdien opp. Som er et godt eksempel med snik.

Da står vi i det minste igjen med ER og En Pointe.

2 Likes

Flott innlegg. Har ikke noen erfaring med expressobeans; det er nok på høy tidd å sjekke det ut!

Jeg tror dette er et godt eksempel på en kunstner som ikke har fått den anerkjennelsen han fortjener her inne på dette forumet. Martin Whatson har hatt en voldsom popularitets-stigning de siste årene. Både her og i utlandet, ihvertfall i England hvor mange liker bildene hans. Men det er nok mange som ikke har blitt med på det toget,men som satset på andre kort. Det blir spennende å se fortsettelsen. Og jeg har ingen Whatson-bilder om enkelte lurer på det :slight_smile:

1 Like

At det var, sa du? Er det Whatson du mener, eller er det noe jeg misforstår?

1 Like

Mange som liker han, men som beskrevet " mange" som ble overasket over prisen på dette bildet. Inkludert meg selv som er veldig overasket over den sterke prisutviklingen de siste årene. Når @Kjetil_Nordbo gir en såpass grei forklaring på prisen så er det “mange” av oss som kanskje ikke følger helt med i timen, noe som igjen kan tyde på at vi (ikke nødvendigvis du @bakart) ikke har anerkjent han godt nok. Ble det helt på trynet? :slight_smile:

Jeg har inntrykk av at dette forumet ble bygd opp av Dolk-elskere by the way. Så er det også sagt. Og jeg digger også DOLK :slight_smile:

Ok. Jeg synes jo Martin Whatson får altfor mye kred her inne. Misforstå meg rett, Whatsons beste bilder er sabla bra (de som nevnes over her), men jeg sitter ofte med inntrykk av at folk synes alt han lager er sykt bra. Og det er det ikke. Derfor blir jeg en smule oppgitt når middelmådige motiver blir hyllet. Og derfor reagerte jeg på det du nettopp skrev. :blush:

2 Likes

Jeg er enig. Minner meg litt om pushwagner med tanke på hvor mye som produseres og hvor like mange av motivene er. Men noe er jo utrolig bra også, gjelder å plukke ut godbitene eller det man liker. Det er uannsett veldig godt gjort å selge trykk i disse prisklassene. Tenk hvor mye etablerte klassiske kunstnere sliter for å komme dit

1 Like