David Shrigley release

Sendte over all dokumentasjon til DHL ang kaktusen jeg kjøpte. Dog etterspør de faktura/kvittering med bekreftelse på navn, opplag, osv. Sendte med link til verket, men har ikke fått noe svar etter det. Hvordan håndterte dere det evt har dere også fått denne beskjeden? Fått faktura på toll/ moms nå.

Min levert og rett gjennom uten diskusjon.

beklager, ser jeg var litt rask i avtrekkeren. fikk det samme som deg, men ringte inn og forklarte. da skulle jeg se bort fra faktura og om det mente noe annet skulle de kontakte meg. tok 5 min i kø

Hei,
fikk akkurat beskjed om at de endelig har sendt min Serpent avgårde også.
Har trålet en del av de eldre trådene her ang toll/mva for å se om det er forskjell på trykk og skulpturer - hvilken info sendte du til DHL? Det samme som Anders_S skriver over her?

Som fryktet og tipset om.
Klok av skade så sendte jeg inn all dokumentasjon.
Tok kontakt med DDT Store for å spørre om de kan fylle ut malen til deklareringsbrevet.
De tok kontakt med DHL og verifiserte at leveransen var merket som “Orignal print”.
Dog ville de ikke fylle ut noe form for deklareringsbrev og henviste meg til deres “Terms” hvor det står at all toll / mva. er kjøpers ansvar (noe i den duren).

Onsdag: Snakket med DHL og ga dem all dokumentasjon, faktura, link, opplag, kunstner etc. Ba dem ta kontakt hvis det er noe mer de trenger eller manglet
Torsdag: får jeg denne e-posten:


Fredag: Ringer DHL på hva som hadde skjedd her og fikk til beskjed at tollvesenet behandler ting manuelt og dette er automatiske systemer som sender ut faktura brev. Saksbehandleren var kjent med min sak mht innsendte dokumenter og informert om at dette skulle ordne seg.
Mandag: DHL på døren med Burger og Kaktus

2 Likes

Hvis noen har second thoughts så gi en lyd :raising_hand_man:

Sinnsyke priser om dagen🤔

9 Likes

Bare jeg som reagerer på alle disse Shrigley-releasene? Later som det kommer et nytt trykk eller to hver eneste måned.

2 Likes

Ikke noe nytt om du har fulgt med på Shrigley siste årene det :blush:

1 Like

Solide priser om dagen da…

1 Like

Jeg reagerer på pris ift hvor ofte han gir ut nye

1 Like

Nå er vel Shrigley hakket mer kjent kjent en de fleste kunstnerne som til daglig blir diskutert på kunstveggen og har en ganske stor kjøpermasse world wide. Jeg har undret meg over Jonas Wood, og prisene han operer med, men jaggu blir det utsolgt hver gang😳

2 Likes

Markedsbasert prissetting. Slutter kundene å kjøpe går prisene ned også👍 men Jonas Wood og teamet skal jaggu ha for at de gang på gang lager prints av høyeste klasse og ikke bare kjører standarde utskrifter for å trykke penger. Hvor mange farger hadde silketrykket sist? 120? Spinnvillt. Det koster penger å produsere. Trykkopplagene er også forholdsvis lave.

1 Like