DOLK - Che Canvas på Ebay

Deg om det. Etter min mening så er det kanskje en av de bedre. :slight_smile: Men som jeg har nevnt i ulike sammenhenger så er nok det et motiv som appellerer i utgangspunktet til bergensere. Om du ikke er så heldig å komme fra verdens flotteste by forstår jeg jo at du ikke klarer å se det vakre i Friele-verket til Dolk. Vi har rett og slett litt bedre smak enn alle andre. Sånn e det bare. Ikkje noke å gjøre med det. :wink:

1 Like

Du kommer vel ikke utenom skulle selger ha valgt kun paypal som betalingsform. Slik var det i hvertfall før. Nå tror jeg det er så mye sikkerhet rundt å bruke det som en betalingsløsning så ingen velger vel andre alternativ.

Jeg kjøpte Pejac Wound på eBay. Da stod kjøpsum oppført i NOK, med fraktkostnad i tillegg (534nok). Jeg mottok bilde som heldigvis var i fin stand. Den norske stat gratulerte meg i tillegg med en tollavgift eller hva nå det var som var høyere enn 5%.

Skjønner ikke helt hva du mener. Men leser du linken jeg har lagt ved står det klart og tydelig at selger ikke kan pålegge kjøper ekstra gebyrer ved betaling. Slik det går frem at du heller ikke har gjort

Tidligere i år solgte jeg et bilde til USA. Pris var avtalt, 6000 USD, betaling PayPal. Kjøper setter så over det beløpet, men når du får det på kontoen din mangler 3-4000 kroner. Når alle har tatt sine avgifter og gebyrer, sitter du som selger igjen med mye mindre enn det du solgte bildet for.
Dersom det er “forbudt” å gjøre noe med dette via Ebay, er det bare å regne et slikt tap inn i alle salg fra den nettsiden.

Ja som de skriver selv “These costs should be included in the price of the item and should not be charged separately”
Så er det en annen diskusjon om det er like mye eller mer/mindre prosent gebyr når man bruker ebay som handelsted enn når man gjør en privat handel. Men den trenger vi ikke ta her😊 Den infoen får du vel om man ønsker å selge via ebay. Happy bidding😊

Jeg prøvde vel bare å bekrefte fra et kjøpersperspektiv det du skrev :slight_smile:

1 Like

Det som er stilig med paypal er at den som betaler gebyrene mister alle rettigheter. Kjøper har alle rettigheter ved “vanlig” paypal og selger ved paypal friends.

På auksjonen jeg holdt sist betalte jeg ca 10% av alt salg i gebyrer. Det ene verket “forsvant” også under frakt, da fikk kjøper refundert pengene løpet av 3 dager. Trekkt rett fra mitt kredittkort registrert hos Ebay.

Har i ettertid fått bekreftet fra Posten i Kuwait at verket ble levert, men at sporingen ikke fulgte helt fram. Har etter dette ikke fått tak i kjøper, verken på mail eller telefon.

Han er sikkert fornøyd med dealen slik som den er nå…

Sykt at det går an. Utrolig triste og kjedelige greier…

Ja kjøperen står sterkt på eBay. Litt for sterkt. Aldri send verdier uten sporing i hvertfall !

Men hva gjør posten / transportør i ditt tilfelle ettersom sporingen ikke har nådd frem? At pakken er levert ut kan vell teoretisk bare være en dårlig bortforklaring(?). Dette må vell aktivere noen garantier hos transportør?

Må nevnes at det tok lang tid før pakken ble levert, da hadde vi ofte dialog via mail for og finne pakken. Plutselig ble det stille og kravet kom fra Ebay. Etter det har han ikke svart på et eneste forsøk på kontakt.

Ebay er på banen igjen nå, så håper dette ordner seg. Ebay har heller ikke lykkes med og få tak i han, så for alt jeg vet, har karma’en tatt han😵

Men det som skremte meg mest var at løpet av tre dager var pengene trekt fra mitt kort, det gikk sikkert 1mnd før jeg fikk svar på min forespørsel til posten i Kuwait, så jeg hadde ikke sjangs å avverge det.

Pakken endret sporing når den kom til Kuwait, så den sporingen jeg oppga via Ebay sporet ikke helt fram, men den nye sporingen viser at den ble levert 14.Mai.

Dette var en Chevrier x Whatson - Dark Heart Collab (White), så om noen kommer over denne, gi meg en lyd. Eneste som er solgt.

Sorry at jeg sporet av tråden🙃

Vi har vel alle sporet av :grinning:

Håper det ordner seg!

1 Like

Her kan jeg tilgjengjeld berolige alle om at det var mange avsporinger, MEN av den hyggelige sorten. Det er lov ! :slight_smile:

Dessuten informative avsporinger, det er bra, kjør på!

Hva tror dere denne ender på, anyone ?

Tipper under 50k, solgt til Norge :slight_smile: Men, jeg håper det blir mye mer.

Hvorfor det?

Holder meg til tipset mitt. Rundt 50k. Og så tilsalgs her i landet til 100k

Ingen i norge som betaler 100 k for det lerretet!

Hvorfor jeg håper på mye mer? Dolk fortjener det :slight_smile: Og jeg digger ironien i bildet.

Skjønner :grinning: