Dolk på Finn.no

Har lurt litt på det samme. Masse å få tak i i hvert fall. Police Line innrammet til 19k er en helt ok deal tenker jeg. de til 25k har vel lagt i 6 mnd av og på.

Virker som Dolk markedet er litt på hell…

Har lagt merke til antall lerret jeg og, virker som det er mye nå ja. Antall trykk totalt som ligger ute er vel tilnærmet likt gjennomsnittet som det har vært de siste årene

Det er ikke spesielt mye på Finn akkurat nå. Faktisk litt ned fra topp, men det har holdt seg stabilt det siste halve året vil jeg si. Det som er nytt er at det er så mange lerret der ute, det er uvanlig.

Vil absolutt ikke si at markedet på hell, men man har kanskje blitt veldig kravstor i pris. At 1 år gamle print går over 11-12k er historisk høyt for Dolk. Fortsatt stor etterspørsel etter Dolk.

Prisene på dolk har vel steget veldig bratt det siste året, så er kanskje ikke unaturlig at det inntar en mer “normal” prisvekst…

Jeg har ikke vært inne i kunstverdenen så lenge, men mitt inntrykk er vel kanskje at Dolk tidligere var litt mer enerådende når det kom til sjangeren mens det nå har kommet mange nye kunstnere som tar opp langt mer av markedet enn hva de gjorde før?

Det er nok rett. Når Dolk blir for dyrt finner folk andre alternativ. Dessuten er det gjerne færre kjøpere over 10k. Når det er sagt så går jo folk man av huse for å kjøpe knalldyre Pushwagner print, så taket er definitivt ikke nådd for Dolk sitt printmarked.

Jeg har iallefall ingen planer om å selge mine Dolk trykk.

Blir spennende å se om han slipper trykk i den nye stilen?

Virker som det er mange som «vurderer» canvas markedet og prisvurderingene til Fineart er vell kanskje en god grunn til det. Hvordan er prisingen av lerretene i forhold til galleripris/kost? Kjenner ikke til prisene om de evnt har økt med 20 eller 60%.

Jeg er ingen ekspert men min erfaring er at dette er veldig motivspesifikt

1 Like

Enig med @SpecialOne, + at det er alt for mange som ønsker urealistiske priser kort tid etter et slipp…

Ser at Dolk prisene på BF har gått relativt ned også! Synd den norske kr er så lav…

Jeg vil tro det er en vesentlig grunn til at prisene har gått ned. Det er ikke lenger mulig for nordmenn å gjøre et kupp… Ingen som presser prisene.

Mulig jeg misforstår, men hvis ingen presser prisene bør de ikke da gå opp?

Uansett, det er jo DERE som er markedet, det er ikke et gigantisk marked for Dolk. Lurer på hvor mange trykk som har skiftet eier (til stadig høyere pris) inad i dette miljøet…

LItt uheldig formulering kanskje.

Tenkte på å presse opp prisene. Det er ingen som kjøper og da vil man måtte gå ned i pris for å få solgt. Etter hvert begynner flippere som jobber på marginer å bli bekymret for sin investering og selger unna for å ikke brenne inne. Bedre å selge med et minimalt tap enn å brenne inne med et stort og dyrt varelager.

Og joda, det er et lite miljø for Dolk, men det er stort nok til at det får input fra folk som ikke er i miljøet :slight_smile:

Prisene på ebay virker da å ha jevn og fin stigning :smile:

3 Likes

Sitter og kikker litt på finn.no og ser at man blant annet kan få kjøpt Balaclava for 5000 kroner og Graffiti Remover for 5800 kroner. En vanlig Chief kan man få for 6000 kroner, mens Sleepwalkeren har jeg sett gå til kost her på forumet. På finn.no koster den 6000 kroner. Pigmask (blå) kan man få for 5500 kroner. Dette er alle bilder som bare for noen måneder tilbake kostet en del mer.

For mange bilder i omløp? For mange flippere som går på en smell? Eller er ikke Dolk like kult mer?

Legger ved en skjermdump fra fjorårets slippdag for Dolk. Da var Sleepwalkeren litt dyrere … :slight_smile:

1 Like

Som nenvt før er det er jo helt tydelig at Dolk markedet har fått seg en dupp selv om noen her inne, jeg nevner ikke navn:), sikkert fremdeles vil påstå det motsatte. Når pundet etterhvert blir mindre verdt tror jeg det kan gjøres noen gode kjøp fra UK også.

Tull, balaclava og gr har no lagt på det nivået så lenge jeg kan huske… Så er det jo standard at folk prøver seg med 10.000.- som med sw rett etter slipp. Ser ikke noe nytt her

Tull, faktisk. Haha. :joy: