Dolk print

Jeg er ny på forumet. Jeg vurderer å kjøpe et Dolk print av en privatperson på finn. Mint tilstand. Noe jeg bør være obs på. Er litt nybegynner, og redd for å bli lurt. Takknemlig for innspill. :relaxed::framed_picture:

Eneste du bør være obs på er pris. Med mindre du kommer over en av de ekstremt sjeldne forfalskningene. Finn et motiv du liker, og følg med på prisutviklingen dette trykket har en stund før du slår til.

1 Like

Bra tips fra Ulrik. Du kan jo også si hvilket trykk det er snakk om og la noen her inne fortelle deg sånn omtrent hva det burde koste.

1 Like

Kan også høre om det er registrert på navnet hans hos Handmadeposter.

1 Like

Takk for innspill! Har fulgt med en stund. Teddy riot. 35 k inkl. frakt, 34 k ved henting. Har bedt søsteren min som bor i Bergen om å hente det, men hun kjenner seg usikker på å vurdere hvorvidt det er ekte/mint. Har tenkt på å be om mms av signatur og nummerering. Sendes det bare som e-post til handmadeposters? Lurer også på deres erfaringer med å få prints tilsendt i posten. Vil det kunne ta skade?

Vault studio i Bergen har en A/P til 35K den er garantert ekte og litt mer ekslusiv en de vanlige utgavene, i noens øyne.

1 Like

Aldri sett en fake Teddy. Mint er også noe som er relativt. Noen er helt gærne på det, men jeg mener det skal være litt spillerom. Merker i kanten blir borte bak passerpartout og merker på baksiden ser du ikke.

4 Likes

Du må ikke få tilsendt et så dyrt trykk i posten, de forsikrer for maks 10 000, men det er mulig å bruke Bring med spesialforsikring.
Ser også at TR er solgt i UK for rundt 25 000 det siste halve året, så 35 høres plenty ut.

1 Like

Express over natt er 50K forsikring på

1 Like

Jøss, det var nytt for meg. En stor trekasse over natten blir ikke billig da, men dersom selger betaler frakten…

2 Likes

Det trenger jo ikke å være rammet inn kan jo sendes i rull, men store ting er ofte dyre.

1 Like

Om søsteren henter det så er det jo null stress. Så henter han det selv med en bil når kjøreforhold over fjellet er overkommelig. Da får fyren besøkt familie og hentet bilde. To fluer i en smekk. Win win situation.

Samtidig som han får besøkt verdens flotteste by. Ja, der ble det tre fluer i en smekk gitt. :sunglasses:

2 Likes

Er det ingen her på forumet som bor i nærheten eller kjenner selger og kan bistå så handelen kjennes tryggere ?

1 Like

Søsteren hans er jo i byen. Trenger ikke folk her til å hente det da :slight_smile:

1 Like

Hans. Elise. :wink:

1 Like

Tusen takk for alle tips! :blush: Selger heter Pxxx etellerannet og har adresse Vinterbro. Bildet er angivelig kjøpt direkte fra kunstner (via en Axxxxx som nå lagrer bildet i Bergen). Det skal være i perfekt stand, noe som også er viktig for meg.

Ups… :joy:

3 Likes

Hehe… Ja, jeg er en hun, ikke en han😉

1 Like

Regner med at du har sett den til 30 som ligger på finn med taperester på baksiden. For min del ville ikke dette betydd noe og greit å spare 5000 kr.

2 Likes

Ja, har sett den til 30 k med taperester. Vil ha en som er perfekt😉

1 Like