Dolk prints

Ser på instagram at det dukker stadig opp spesial versjoner av Dolk trykk, typ rød chiefe og crown med hvit bakgrunn… Noen som har peiling hvordan disse kommer i omløp? Via rammemakere, galleri, trykkeri eller kunstneren selv?:slight_smile:

Lurt på det samme selv. Sendte mail til handmadeposters, men fikk ikke noe svar.

Har ikke så mye å tilføye av info, men den Crown`n med hvit bakgrunn er smashing.

Jeg vet om en som kjøpte et Chief lerret. Han fikk da tilbud om å kjøpe et Chief print med rød bakgrunn…

Er vel snakk om APer (artist proofs) selges vel til venner, familie og VIPer som regel…

Noen som vet priser på eldre dolk trykk som f.eks shrink, teddy riot, mushroom girl, grenade lovers, zooicide, crown?

1 Like

Om jeg skal tippe, ville jeg sagt:

Teddy 30 +
Mushroom 15
Grenade lovers 19
Crown 12
Zoo 20
Shrink 17-18

Selvsagt avhengig av vær og vind, men om du kommer under dette, tror jeg du kan regne det som gode kjøp…

Vil si rundt

Teddy 30+
Mushrom main 13-15
Grenade 16-18
Crown 12-13
Zoo 16-20
Shrink 15-17

Så er det sikkert mange som er uenig

Har fått inntrykk av at interessen for Dolk trykk er noe redusert og markedet er litt mettet. Med flere aktive kunstnere enn tidligere, så er interessen rundt mediocre prints ikke fult så attraktivt. Det skal sies at street art blir mer og mer eksponert kunst, men folk ønsker seg heller en En pointe eller Chevrier enn en grenade
lovers…

Blir spennende å se hva Dolk gjør med sin nye ting… plutselig snur markedet seg og prisene vil øke som «Banksy» :wink:

2 Likes

Jeg tror @Bambi har delvis rett og mener @Jtraet er mer on point med prising. Tror du sikkert kan komme litt under noen av de prisene også han lister også. Lykke til, nydelige trykk! :smiley:

Hva med Kitty? Synes den til Fineart er høyt priset men jeg vet ikke.

ref kitty, så er det selvfølgelig min mening, men 10 under fineart burde vel være mulig?

10 under Fineart tror jeg er meget vanskelig. Klarte ikke jeg i hvert fall… :flushed:

Der er jeg uenig. Dolk kommer nok til å tåle tidens tann bra.

En Pointe er fin (jeg har den på veggen) , men hadde glatt byttet den mot Grenade Lovers😃

2 Likes

Om dolk gir seg med street arten er det vel høyt sannsynlig at trykkene vil ha en høy verdi IMO