Dolk-shrink Printers press x/8 utgaver

Akkurat fått tak i drømmebildet som overskriften lyder. BIllig fikk jeg det og i min mening. Men så har jeg alltid hatt en drøm om å bli psykolog, og ante ikke at det fantes printers press eller ka det heter for noe. Er hvertfall en av 8 utenfor disse 100 utgivelsene. Jeg kan nesten ikke tro det, og har brukt litt tid på lande… Men noen som kjenner til Dolk og hans tilbøyelighet til printers press? Står på bilder nummerert av 8 stk, og det vil det gjøre fra HMP også når eierskiftet går igjennom. Ikke interessert i å selge eller noe sånt, dette skal på veggen, men har aldri hørt om dette før og lurer på om jeg må klype meg enda hardere i armen, eller er det ikke så spesielt med printers press?

Anerkjendt!

PP/Printers proof?

Er det samme.

Har lurt på det samme selv. Og funnet ut at det er når “printeren” sjekker printene underveis og ser at de er OK. I motsetning til AP når artisten sjekker printene om steinen er riktig skåret ut, før selve trykk prosessen begynner.
Rett meg om det er feil.

Printerspress er som artist proof i mine øyne.

Art historians, curators, and collectors view working proofs as especially desirable because of their rarity, the insight they may give into the progress of the work, and because they may well have belonged to the artist.

1 Like

"Dette er et bilde, type printers proof, og i et opplag på bare 8 stk .

Nå vet jeg ikke om du kjenner til konseptet Printers proof, men det vil i korte si, nøyaktig samme motiv, men litt gjevere og især for en samler."

“Helt enig at det er motivet som teller, men for samlere betyr det kanskje litt, hvem vet.
nå skal jeg jeg selv på ferie snart så delvis betaling i Euro burde kunne gå, og også derfor jeg setter prisen på XX K og ikke XX K.”

Fra samtale med selger. Jeg hadde en del Euro fra ferie, og hadde flaks.

Fra en som dessverre ikke enda kan så mye om kunst og slike ting virker det for meg at det er en positiv attributt ved bildet! Jeg er kjempefornøyd uansett, og gleder meg til å henge det opp :slight_smile:

Printers proof og artist proof er mye det samme, men i først tilfelle er det er lite opplag gitt til printeren som en anerkjennelse av vel utført arbeid. Artist proof er artistens eget opplag som han skal ha selv og gies til familie, samarbeidspartner og til bruk i framtidige utstillinger. Opptil 10% av opplaget blir laget som dette. Grunnen til det er at man først trykker opp litt ekstra når man er i gang for det er ikke bare å trykke opp flere senere fordi rammene som brukes lett blir ødelagt etter bruk.

Jeg har hatt mye Dolk i hendene oppigjennom, og det er særdeles sjeldent at jeg har sett en Dolk printers proof.

1 Like

Joa vet hva Printers proof er… Var bare første gang jeg har hørt uttrykket Printers press :wink: Derav lurte jeg på om du skrev feil :blush:

1 Like

Er det dette vi snakker om her?
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=81113682

1 Like

Litt for sjelden for posten? Har du vurdert denne over Banksy priser azi?

Bildet er taksert til langt unna banksy priser. Jeg velger vel selv om jeg vil sende i posten eller ikke? Ingen grunn til å trekke azi inn i dette spør du meg.

1 Like

Trekke azi inn? Det er jo han som har vurdert det? :grinning_face_with_smiling_eyes: Beklager spørsmålet lykke til med salget, det er et flott trykk :+1:t2:

1 Like

Altså, jeg bestemmer jo ikke det, men da jeg er ny i kunstverden, har jeg forstått (og blitt fortalt!) det slikt at PP og sånt er noe man ikke snakker høyt om. Det stemmer med vurderingen, men siden jeg er fersk i kunst"verden" er jeg ikke like rutinert som mange andre. Prisvurderingen (som nå er fjernet fra Finn) er ifht forsikringsselskapet mitt, og har egentlig ikke noe med hva det skal selges for, hvis jeg i det hele tatt selger det. Nå kjenner ikke jeg “Azi” personlig, men jeg forventer respekt av andre mennesker, da jeg selv gir det. Litt lang (og slitsom) helg, så tenkte ikke over at prisvurderingen kun har en reell verdi for forsikringsselskaper, men med en halv Hansa så tenkte jeg meg litt om, og har endret litt, sånn at det blir riktig for meg og evnt en potensiell kjøper.

Takk for meg.

Jeg er ikke ute etter å henge deg ut på noen måte. Men det hele fremstår veldig spekulativt og uryddig.
-Etter ditt utsagn lander du drømmebildet billig. Men fordi du ikke har en anelse om verdi lager du en konto her for å få en verdivurdering? Alt er fryd og gammen og dette skal på veggen.
-Du trenger plutselig økonomiske midler etter du har fått en verdivurdering fra et galleri, og legger dette for salg. Men selv om det “rette” budet kommer er det ikke sikkert du selger?
-Når vi snakker om “rett” pris. Du poster bilder av en verdivurdering, men sladder vurderingen? (Nå ser jeg du har tatt vekk bildet). Men nå skriver du at den verdivurderingen ikke har noe med hva bildet skal selges for. For det er den “rette” pris det skal selges for. Hva er det?

Men uansett lykke til. Og kjedelig for deg at du du allerede nå må selge drømmebildet du landet for kort tid siden. Legg gjerne ut bildet ferdig innrammet. Det er et kult motiv. Selv om det er litt rart å sende det til innramming samtidig som du lager en salgsannonse:-)

5 Likes

Hvis Azi skal vurdere pris på Dolk for forsikringsselskapene blir det høyere premier på alle fremover :grin:

Det er vel ingen grunn for at en PP skal være dyrere enn en vanlig edition??

Skjønner heller ikke tråden. Du har fått tak i drømmebildet nettopp og så skal det selges på finn??

6 Likes

AP/PP ligger som regel noen prosent over i pris. Men ikke mye. Det er jo på ingen måte noe mer spennende enn en annen nummrering

Bildet skal selges, men du sender det til innramming idag for å “bevare verdien?”

1 Like

Nå var det mye spørsmål og spekulasjoner her gitt.
Min økonomi og salg av et bilde er ting jeg ikke ønsker å svare på. Ei de andre spm.
Jeg er en ung mann, men jobbet nok i psykiatrien til å vite mine begrensninger. Da det ikke går ann å slette tråden tydeligvis, sletter jeg brukeren min her, og holder meg unna KV og finner andre kilder til kunstinformasjon/spekulasjon.

Igjen, takk for meg.

Lykke til :wink:

Synd at du forlater stedet.

Det var ment som et oppriktig spørsmål i tilfelle det dreide seg om et salg, hadde du postet innlegget ditt i feil kategori bare…

1 Like