Dolk - sluttet med print eller?

Har bare noen spørsmål, og regner med at mange har meninger.

Det er naturlig for en så anerkjent street-art-kunstner og gå nye veier/markeder.
Banksy er jo et kjent fenomen, og har jo tatt denne “pausen” - vrien.

Er det mulig at Dolk tenker det samme, om ikke for en kortere/lengre periode?

Slippene hans pleide å våre vår/høst, mens arbeidet hans har jo vært variert i det siste, med pryding av anerkjente nybygg(DNB) - til mer utenlandske konsepter og prosjekter.

Kan det være at Dolk nå vil la verkene (print) som vi har blitt så glad i og har hatt råd til, leve sitt eget liv uten for mye ekstra proviant? Vil vi oppleve en mindre tilstedeværelse, samt færre slipp i fremtiden?

Vil han jobbe mer mot det industrielle marked ( store firmaer ) og galleriet med orginalverk?

Eller har vi tro på at han tenker på oss “kunstomane” og vil fortsette med slipp/print bare i mindre omfang enn tidligere.

Bare en tankevekker…

Tenkte på det samme her om dagen, synes det er på tide med ett nytt slipp. Noen av dere med inside info som kan si noe? @gard kanskje?

2 Likes

For min del synes jeg det er helt greit med en periode med færre releases slik at markedet ikke oversvømmes av prints…

1 Like

En ny utstilling, og eventuelt noe nytt utendørs hadde vært vel så kjekt.

5 Likes

Er Dolk og Pøbel samme person? Jeg bare spør… :slight_smile:

Er rimelig sikker på at Dolk og Pøbel er 2 forskjellige personer. Men tror de er gode venner som har delt reisen (eks.Lofoten) mot ny kunstform sammen;)

Enig at det hadde vært kjekt å se noe nytt fra Dolk utendørs nå… Eller kanskje han har sluttet?

La oss ikke håpe det. Mens Pøbel, Whatson og til en viss grad DDD raljerer over de ganske sosiale medier er det stille fra Dolk. Stille før stormen?

Sept. 2014 - “Dolk lover å bruke Bergen som lerret igjen” http://www.ba.no/puls/article7610558.ece

Vi håper å lansere nye trykk til våren en gang, sier hmp i en kort kommentar :smile:

3 Likes

Det blir spennende å se hvilke uttrykk han velger, og hvor mange som faktisk blir solgt via HMP.
Han har nok fått gode relasjoner de siste årene til flere gallerier innlands/utenlands, som sikkert skal ha noen hver. (i vinduet)

Vi og resten av BF venter i spenning (F5)…

Hvor sier de det? Link?

ingen link, til meg @Virus

1 Like