Dusør for foto av Banksy`s "Medusas flåte"


Jeg jakter etter et foto av dette motivet til Banksy.

Dette fotoet er fra hans hjemmeside, så en kan ikke bruke dette pga bilderettigheter.

Bildet skal brukes i skolesammenheng, så det må da være et foto av ca det samme, men da av en annen fotograf så en kan kjøpe rettighetene til å bruke det som på samme måte en vil gjøre fra stockfoto tjenester som Shutterstock, etc.

Er det noen der ute som kanskje kjenner noen, eller vet om noen, som kan ha knipset et bildet av dette også?

Hvis du har mulighet til å hjelpe oss med å løse dette problemet, gir jeg i alle fall gjerne et valgfritt trykk i A2 format (Oversikt — Johan Reisang and Ela Buria) som dusør.

:crossed_fingers:

5 Likes

Her ville jeg kanskje prøvd å legge inn et innlegg på en banksy side på Facebook.
Nå vet jeg ikke hvor dette motivet er, men er nok lettere å komme i kontakt med noen som har tatt bilde av dette. Eventuelt kan ta et bilde, hvis det fortsatt er på gaten :slightly_smiling_face:

Lykke til i jakten :slightly_smiling_face:

2 Likes

A, veldig godt tips! Har du noen banksy sider på Facebook du kan anbefale?

Er ikke medlem av denne gruppen, men kan virke lovende :slightly_smiling_face:

1 Like

Tusen takk Ghozt! Da skal jeg prøve og se om vi har flaksen med oss :slight_smile:

3 Likes

Lykke til :+1:t2:

1 Like

Om ikke Facebook gir noe napp - er det noe sånt du er på jakt etter - måtte forenkle urlen noe da den var en stil i seg selv:
https://tinyurl.com/4ad8m5ks

1 Like

Hva med å bruke originalen - maleriet Medusas flåte av Theodore Gericault 1818-1819?

Museet på Kistefos stiller ut en flott variant, LaChapelles “Deluge” (syndflod), laget som en kommentar til dagens miljøkatastrofer. Ligger ute på FB/Kistefos.

1 Like

Tusen takk for kjempeflotte svar og tips!

Jeg har fått kontakt med noen skikkelige Banksyologer på FB etter @Ghozt sitt tips, så dette ser ut til å løse seg, da en person har et veldig stort arkiv med bilder og fotoer vi kan bruke i skolesammenheng.

Så tusen takk @Ghozt - dusøren er bare å plukke ut + send meg adr og jeg sender :slight_smile:

@notpc Ja, vi bruker også det originale maleriet, som er grunnen til denne jakten på også Banksy sitt bilde.Veldig godt tips med Kistefos og “Deluge”. Blir et steinkast litt for langt bort fra dette temaet, men utrolig kjekt å kunne ha i bakhodet.

@WhyMe Tusen takk! Nå ser det ut til å løse seg med bilder, men her har vi i alle fall en backup :slight_smile:

3 Likes