Eigd.no

Noen som kjenner til eller bruker dette nettstedet for å registrere kunsten sin? Og evnt om det har noe for seg? Ganske drøy pris for å registrere ett bilde hvertfall.

https://www.eigd.no/

1 Like

Dette er jo bare vrøvl og lureri.
Bilder av bildene dine kan du jo lagre hvor som helst gratis og selge dem gjør man vel på et sted der det finnes kjøpere :grinning:

5 Likes

Ja, har aldri hatt behov for å registrere bilder, men var en kjøper av ett dolkbilde som ville ha eierskapet registrert på seg…

Kontakt på eigdno@gmail.com. Han har ikke orket å lage et eget e-post domene engang.

3 Likes

Jeg har registrert bilde der. Og det var fordi jeg kjøpte et bilde via Handmadeposters og det er han som driver siden. Det kostet ikke noe å registrere bildet når det ble kjøpt der.

Eneste ulempe jeg har sett med artland at en som ikke er gallerist får ikke registrert nye kunstnere og så savner jeg å legge inn dagens verdi

Selv om dette er en gammel tråd så svarer jeg siden den dukket opp i google. Eigd er hovedsakelig ett autentiseringsløsning for trykk og lerreter kjøpt fra hmp. Jeg jobber kontinuerlig med å legge til og forbedre funksjonalitet. Intensjonen er at det skal være gratis, men i utgangspunktet begrenset til kunstnere som vi arbeider med, eller kunstnere som er representert i samlingene til de som kjøper kunst av oss. Systemet skal i utgangspunktet fungere slik at kunstneren selv eller betrodde gallerier legger inn og autentiserer arbeidene.