Erfaring med Digard, Bonhams og Roseberys?

Hei.

Er det noen som har erfaring med å auksjonere med Digard, Bonhams og Roseberys?

Har fått litt forskjellige prisestimat og salæret varierer også veldig.

Er det noen av disse som er å foretrekke fremfor de andre eller har dere andre auksjonshus som dere foretrekker å bruke?

Bonhams er vel mest anerkjent.

Ville sjekket tidligere salg av kunstneren du skal selge hos alle 3. Track recorden gir nok en god indikasjon for hvem du vil gå for. Hvor kunstneren du selger er fra kan også ha noe å si, eks. sende fransk kunstner til Frankrike.

Lykke til :slight_smile:

1 Like

Tusen takk for tipset @Gulosten!
Sjekker salgshistorikken med dem.

Heller mot Bonhams med info de har sendt over tidligere og oppfølgningen de har gitt hittil.

Glemte å legge til Tateward. Har du eller dere andre erfaring med dem?

1 Like

Jeg solgte med Tateward i fjor. De var veldig frempå, ordnet med frakt, annonsering og 0% sellers fee. Når jeg i tillegg måtte vente nesten et år for å selge på Sothebys eller Philips, falt valget på de.

De var mer rotete i etterkant, måtte mase ganske mye for å få svar på ting jeg lurte på omkring salget, men all betaling og sånn kom inn som det skulle.

Jeg var veldig fornøyd med salgspris, og det faktum at jeg da satt igjen med hele salgsprisen.
Men hvis jeg skulle gjort det igjen tror jeg at jeg hadde valgt et annet auksjonshus.

3 Likes

Har ikke solgt via Tate selv, men har hatt noen gode prater med Danny der og han virker som en fin fyr. De får inn mye interessant på auksjonene sine så jeg vil tro de har en del bra kjøpere og selgere.

1 Like

Takk for at du deler din erfaring @Sondrer.
Det setter jeg veldig pris på! :slight_smile:

1 Like