Erfaringer med Richard Howard-Griffin?

Hola!

For noen uker siden kjøpte jeg et Mehdi-print fra Richard Howard-Griffin. Jeg har ikke tidligere erfaring med kjøp fra galleri eller andre kunstformidlere i utlandet, så jeg vil gjerne ha litt innspill.

Bakgrunn
Jeg er ikke bekymret for scam e.l., men Mr. Griffin virker å ha gått fra en veldig ivrig selger før betaling til en dårlig kundebehandler etter betaling. De første e-postene mine til ham ble besvart fyldig og lynraskt - uansett når på døgnet de ble sendt. Etter betaling har jeg spurt gjentatte ganger om når han planla å sende printet. Dette ble ikke besvart, før han etter 10 dager svarte med kun “Within the week” sist uke.

Uten å høre noe mer, spurte jeg på nytt i dag om det er sendt. Da fikk jeg til svar “Not yet. Will be relatively soon.”

Det er helt greit å vente en tid på utsendelse dersom forventningene avklares. Når svarene uteblir, servicen er avtakende og utsendelsen utsettes uten varsel eller grunn, da blir jeg derimot noe utålmodig.

Spørsmål
Generelt: Hva er forventet ventetid før et kunstkjøp blir sendt ut fra de mest kjente leverandørene?
Konkret: Noen med lignende erfaring fra kjøp av Griffin?

Jeg venter også på min første Mehdi fra Richard, spurte han forrige uke når det skulle sendes og fikk beskjed om “soon”. Han ventet visst på de siste innbetalingene, Men burde vel kunne sende ut til de som har betalt :thinking:

Dette er veldig vanlig vil jeg si. De er skikkelig på og din beste venn til salget er i boks. Det er bare å slutte og handle hos de galleriene som er slik.
Det finnes heldigvis en drøss med eksempler på dem som kan ordentlig kundebehandling også :slight_smile:

Jeg er strålende fornøyd og har absolutt ingen grunn til å klage på dette galleriet.

Jeg er også strålende fornøyd. Ingen problemer med Richard. Og har som sagt handlet flere ganger his han. Varene blir levert, og servicen er god hele veien.

Jeg har óg handlet med han ved flere anledninger, og har kun gode ord.

Har også bare hatt positive ting å si om han. Bra service både før og etter kjøp. Slik har det vært helt til jeg takket nei takk til et print som Mehdi kom med. Etter det har jeg ikke hørt et ord fra han og jeg har ikke blitt tilbudt noen av de nyere bildene. Så har tydeligvis havnet ute i “kulden” :slight_smile:

Samme her :joy:

Jeg har alltid fått det jeg skal ha, noen ganger har ting tatt litt tid, men jeg har alltid fått trykkene, så ikke bekymre deg :slight_smile:

Her og, men så har jeg ikke vært så veldig interessert i det som har kommet i det siste, bortsatt fra det nyeste cube-printet.

Tror man må holde litt i det selv.

Takk for tilbakemeldinger. Det er fint å høre at iallfall en del er fornøyde.

Som nevnt er jeg ikke bekymret for manglende levering. Min post var dels et utløp for frustrasjonen over den påfallende forskjellen i kundeoppfølging før og etter betaling, dels for å høre om andre hadde opplevd lignende.

I forlengelse av frustrasjonen: I morgen er det gått tre uker siden avtale om kjøp på noe som ligger klart til utsendelse, og fremdeles er det ikke mulig å få et svar på når det blir sendt ut. Ikke at det haster voldsomt med å få printet, men jeg hadde forventet en mer profesjonell håndtering enn dette. :-1:

/rant

3 Likes

Litt off topic, men har forsøkt å få meg med slipp fra Howard-Griffin uten hell. Synes det dukker opp nye trykk jevnt og trutt uten at jeg har fått med meg. Har jeg bare vært uheldig og fulgt dårlig med, eller er det noen spesielle en burde følge/kontakte?

Er bare å kontakte HG direkte på insta eller Mail så tror jeg nok du får tilbud om pre order.
Jeg ble tilbudt gjennom insta.

Dette er første gang jeg bestiller fra ham, og har ikke fått trykket ennå, men jeg opplever hvertfall at han har svart raskt på mail også etter at jeg har betalt.

Der fikk jeg forresten mail fra RHG om at de har mottatt betaling fra alle kjøper og planlegger å sende Abandoned Puzzle ut i morra.

Ikke at jeg skjønner hvorfor alle andre må betale for at de skal sende ut min, men greit nok.

2 Likes

Ja, jeg fikk nettopp e-posten selv. Enig i at det er en noe sær ordning å vente. Mulig alle kjøperne er solidarisk ansvarlige for at selger får betalt? :grin:

kanskje for at de ikke gidder gå på postkontorer flere ganger? Naturlig nok ved release tenker jeg…

Da har jeg fått pakken på postkontoret men de skal 2089.- kroner for å utlevere denne, er helt sykt at posten aldri klarer dette. I følge Richard er den merket med alt som trengs på pakken.

1 Like

Problemet er nettopp det. På pakken teller ikke. Jeg skjønner egentlig Posten godt her. Det er ikke samme person som håndterer pakken fysisk som gjør papirarbeidet. Står det ikke i dokumentene er det en kilde til feil.

Snakker med Richard. Han svarer fort og virker oppdatert på lovverket her, og sier iallefall til meg at det nødvendige skal stå i papirene. Har en standardfrase jeg ber de jeg kjøper av skrive på papirene til tollbehandling:

“Artwork/print by xxx - name of artwork, ed of xxx - hvis kjøpt av kunstner eller mellommann (bought direct from artist/artist representative. Total value xxx”.

Noe sånt :slight_smile:

1 Like