Francisco Munoz - Reflections

Hei godtfolk!

Ønsker å informere dere om vår kommende utstilling med den prisvinnende Bergens-fotografen Francisco Munoz .“Reflections” er Munoz første solo utstilling og den 20 November åpner vi dørene for publikum. Link til arrangement : Galleri GEO presents : Francisco Munoz "Reflections"

Francisco Munoz ( født 1979 ) er en fotograf basert i Bergen. Siden 1996, har har skapt særegne, fargerike bilder som gjenspeiler hans ønske om å fremkalle hans følelser. Gjennom årene har han skapt egne spesialdesignede filtre og lysmodifiseringer, og nesten utelukkende brukt antikke objektiver på et medium format kamera. Hans arbeid har blitt tildelt sølv og gull på Gullsnitt, den norske fotografi prisutdelingen. Francisco har også jobbet med haugevis av artister fra den såkalte “Bergensbølgen” og har virkelig blitt et kjent navn innenfor den nyskapende Bergens-kulturen.

Utstillingen «Reflections» inneholder 10 bilder fra han Bokeh-og-Darkness- serie. I tilegg til det ledende «Desert»-bildet. “Desert” illustrerer et mindre bilde i selve bilde som åpner opp til å se verden på en ny måte.

«Det er aldri over. Jeg ser på de gamle mennene og det symboliserer et håp. Jeg ser frem mot livet, og leve det» - Francisco

“Desert”

I Bokeh-serien, er teknikken å gå mikroskopisk, veldig nære objektet som blir fotografert, sliker skaper han flere lag og fargespill. «Jeg snudde linsen på kamera for å komme nærmere. Verden åpner seg hvis man stuper så dypt at man finner ting som lever i et tomrom.» - Francisco

“Bokeh 3”

I Darkness-serien er utgangspunktet tatt fra et surrealistisk ståsted på toppen av det høyeste tårnet i Las Vegas, noe som fremkaller en sterk følelse av tomhet. De abstrakte motivene spiller på overflaten av sjelløs betong, en refleksjon av selve byen.

“Darkness 1”

Har du spørsmål eller ønsker preview sheet er det bare å sende til : post@gallerigeo.no så svarer vi fortløpende. Ha en fin dag!

3 Likes