Galleriets Rammeverksted

Hei,

ser at dette såvidt har blitt nevnt i noen tråder (selvfølgelig av Gard og Gulosten), men er alle klar over Galleriets Rammeverksted? Det er Oslos desidert råeste rammesjappe. Vi har mange flinke innrammere i Oslo, men jeg tror jeg holder en knapp på at Galleriets Rammeverksted er den aller beste.

Stedet er drevet av Svein, en gammel “rammemester” som har holdt på i titalls, om ikke hundrevis av år. Jeg var nettopp innom der i dag, og ble ekstremt, ekstremt, ekstremt imponert over nivået. Fyren er et geni. Han er ekstremt ærgjerrig, dyktig, nøye og kvalitetsbevisst. Mens jeg var der var det to signerte Munch-trykk som ble innrammet samtidig - og de fortalte villig at de hadde innrammet flere “Madonna”-er. Samtidig nevnte han at han flere ganger hadde sponset AR-glass på gjerrige kunder - uten å si det - bare fordi han ville at kunstverket skulle presenteres best mulig i ettertid. Jeg elsker profesjonelle med stolthet, det er så vakkert og bra.

Altså - helt rå bransje- og fagkunnskap. Jeg ble blown away. Er Galleriets Rammeverksted kunst-Oslos dårligst skjulte hemmelighet? Jeg trodde jeg kunne litt, men du skjønner jo at stedet er legendarisk når du setter foten innenfor døra. Er det noen andre som har erfaringer med stedet?

15 Likes

Veldig bra - slik info er super :slight_smile: Regner med han også har stålkontroll på dette med full reversibel hengsling / bruk av japansk rispapir?

Hehe, han ga meg et 10 minutters foredrag om japansk rispapir - som jeg elsket. Han brukte japansk rispapir for å henge opp det ene Munch-trykket som var i lokalet da jeg var der, hvor han brukte 5 festepunkter for flytende henging og hvor han fortalte hvor viktig dette var… Hvis man siden skulle selge trykket, så kunne man bruke en vanndråpe per feste, og enkelt hente ut printet fra rammen. Det var fantastisk å høre på.

6 Likes

Ahhh…akkurat slik bør alle rammemakere være! Uheldigvis er det mange rammemakere i Norge som har lite peiling på slikt… Høres ut som jeg har funnet ‘min’ rammemaker om jeg skal ramme noe inn i Oslo :slight_smile:

2 Likes