Gode kjøp-tråden

Såfremt objektene går for øvre prisestimat + hammerslag. Hva ville du først og fremst gått for her da mtp gode kjøp?

Begynner å bli et godt kjøp dette:

14.900,- inkl ramme nå etter mange reduksjoner.

Kostet vel 24’ på vault i fjor, iallfall for menig mann i gata.

2 Likes

Enda bedre nå!

12.900,- inkl ramme.

2 Likes

Egentlig ganske rart ingen hiver seg på dette… hadde jeg hatt en datter så hadde jeg kjøpt det for lenge siden og hatt set på barnerommet.

Dette er vel et av de minst populære Dolk trykkene… Derfor tungsolgt.

Og i en farge som gjør det enda vanskeligere å selge…

Kira Wager på Finn.no “Gi bud”. Om vedkommede er villig til å selge til 55000 så er dette meget bra pris.

Kira Wager:https://kirawager.no/

Fra Wikipedia:

Kira Wager (født 1971 i Laxå i Sverige) er en svensk-norsk maler, oppvokst i Helsingfors og bosatt i Oslo siden 1994. Hun er utdannet fra Nordiska konstskolan i Karleby, Finland 1991-93; Statens kunstakademi, Oslo 1994-1998 og kunstakademiet i Helsingfors 1997.

Wager maler ofte med olje på pvc, basert på rekonstruksjon av privatfotografier arbeider hun med et privat materiale som hun bearbeider til montasjer. Hun har hatt stor suksess i de siste årene, med separatutstillinger i RARE Gallery , New York 2004; Gallery K (2003); Bergen Kunsthall (2002); Samtidskunstforum , Oslo (2001); Kunstnerforbundet, Oslo (1999). Innkjøpt av Museet for samtidskunst, og inngår i Nasjonalgalleriets nye basisutstilling .

Siden jeg nevnte at man får originaler av Sandra til «samme pris» så tenkte jeg å legge ut et av dem her:
Sandra Chevrier - Original Artwork On Canvas https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F323512691700

Det har ligget ute veldig lenge og for meg virker dette som et godt kjøp. Er det noen som har en formening om hvorfor det ikke blir solgt? Pga lokaliseringen og dyr frakt?

Mest sannsynlig fordi markedet for trykk i Norge er for høyt priset ift originalmarkedet.
Dette har vi sett med flere kunstnere opp igjennom.

2 Likes

Det er jo fri frakt. Motiv og utførelse er noe av det dårligste jeg har sett av Sandra, så vil tippe at det spiller inn. Gode motiver går normalt for høyere priser enn dette.

Men risiko for at det skjer noe med lerretet i posten og slikt kanskje? Og ikke minst moms problematikken…? Jeg hadde iallfall vært skeptisk.

Jeg syntes nå personlig dette er mye bedre enn mye annet hun har laget jeg da…
Så en som prøvde å legge ut et litt større ett til 300.000 på finn for et par uker siden, men antar det ikke ble solgt.

1 Like

En av «våre» her på KV som la ut det til 300K mener jeg. Men det er et sinnsykt tøft lerret også da

1 Like

Mye som er tøft, men 300 er på viddene.
Jeg vet om noen andre “kjente” som la ut et annet lerret til ca samme pris og størrelse for en stund siden. Det ble solgt for halvparten etter meget lang tid i markedet (Norge+utlandet). Det var et mer populært motiv også.

1 Like

Ja er det helt på viddene?? Kjenner ikke prisene jeg på den type store lerrert,har ikke sett noen sammenlignbare. ( har ikke undersøkt heller da )

Jeg har ikke SÅ god innsikt, men når jeg ser hva Dolk, Martin, Pejac, Conor, Mehdi, +++ selges for, så mener jeg 300.000 for Sandra er på viddene. Det er sikkert noen der ute som mener det er verdt både 300.000 og 500.000,- også…

1,5 meters bilder i kun grått er normalt tunge å selge, selv om kunstneren er OK. Det er i hvert fall min erfaring f eks. med Inger Sitter. Neppe tvil om at Wager-selgeren her sier ja takk og god jul til 55K.

Hmm…Jeg hadde slått til om jeg ikke hadde bodd i utlandet.

Burde vi ha opprettet en “Store prisforskjeller på finn.no”-tråd? :slight_smile:

Akkurat nå er det ganske store forskjeller på blant andre Conor Harrington. The Unveiling selges nå for 8000 og 13500 kroner - begge fra Bergensområdret. Pene 5500 kroner i forskjell der. The Transformer selges for henholdsvis 13.000 og 16.500 kroner. Fine 3500 kroner i forskjell.

Artig å følge med da. Og nei, ingen av dem er meg.

4 Likes

Den billigste av de transformerne er skadet…

Ok. Det står det ikke noe om i annonsen, så vanskelig å vite.