Gode kjøp-tråden

woow! Må jo være gitt for pengene om det er all inclusive

1 Like

Jeg tenkte å legge ut denne for et par dager siden, da utrop var 7000-9000 uten budgivere, noe som fremstod som et røverkjøp på disse verkene fra denne perioden.

Men ser ut til at markedet nok en gang avgjør hva noe er verdt.

https://www.blomqvist.no/nettauksjon/nettobjekt/DL/Skulptur/336900

1 Like

Dette må da være et godt kjøp.

Selger har bud på 35000,- men selger det til noen heldige for 29000,- nå:+1::+1:( skulle ha 45000,- i juni, så dette er billig )

3 Likes

Egoistisk av meg vurderte jeg å by selger minimum 37 K men villig til å strekke meg mye mere. Etter å ha tenkt litt så forstod jeg selgeren litt bedre. For å gjøre selger en tjeneste så kanskje jeg kunne vurdert å senke meg til 27 K, men ikke en krone lavere. Kan dog være at det blir for høyt for selger det også, hvem vet ? :slight_smile: Brukernavnet til selgeren er vel ikke Robin Hood eller noe ?

1 Like

Sikker på at du ikke har satt denne i feil tråd?:see_no_evil::joy:
Denne annonsen har ligget ute i minst 1 år, om ikke lenger. Sist jeg sjekket stod den vel til 37.000 med bud mottatt på 35.000,-. Haha!
Greit den er stor, men det er fortsatt et print, og du får fine originaler fra sandra til ikke så mye mer.

1 Like

Jo det var jo litt ironi over det hele😃hvorfor selge til 29K når noen byr 35K. Billig eller ikke, merkelig prissetting, hehh,ja eller ikke.

2 Likes
3 Likes

@Witchdoctor Huff! Jeg var litt for treg der. #solgt etter jeg tok kontakt.

Noe inni meg sier nei.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=152280034

Er dette å anse som et godt kjøp? Liker bildet godt, men usikker på hva som er “riktig” pris på denne i dag.

1 Like

Hvis du elsker bildet, det finnes ingen andre til salgs og du har råd - så er det jo et godt kjøp for deg.

Er ambisjonen å gjøre et godt økonomisk kjøp, så bør nok prisen ned med rundt 5-10.000. Markedet flyter over av pushwagner-trykk, og webshoppen hans har fremdeles masse forskjellig på lager fra 11500,- og oppover.

1 Like

Vær obs på at bilde lagt ut ikke er samme som blir solgt. Ser at det som er avbildet er nummerert og ikke EA. Hadde vært forsiktig, kan hende det er en grunn til at selger ikke har lagt ut eget bilde.

2 Likes

5-10 tusen for denne vil være tidenes røverkjøp. Jeg tenker at mellom 14-20 vil være et veldig godt kjøp. Tipper en «korrekt» markedspris vil være rundt 20-26 her.

Jeg er veldig enig med det over her. Når selger ikke har tatt seg bryet med å avbilde det faktiske objektet engang ville jeg vært veldig nøysom med å titte over og forsikre meg om at alt er på stell for en evt handel.

Har også kommet over et tilfelle for ca 1 år siden hvor en bekjent fra Oslo kjøpte to trykk som Fineart sjekket og bekreftet falske.
Så skal man tro «alt man hører» har det dukket opp noen forfalskninger siste årene. Som igjen motiverer til varsomhet om man får feeling av at noe skurrer.

Ja, mitt poeng var ned med 5-10000 fra utropsprisen hans på 30.000. Mao enig i at markedspris nok er rundt 20-25 et sted. Så er spørsmålet om markedspris er et godt kjøp :slight_smile:

1 Like

Tusen takk for svært nyttige tilbakemeldinger!

Har fulgt Pushwagner i mange år, og det er ingen tvil om at markedet er litt tøft for selgere om dagen. Jeg har en følelse av at mange er litt «avventende» på hva som skal skje, og dette gjør at de som «må» selge må ned på en god slump under det trykkene ble omsatt for bare 1-2 år siden.

Jeg tror også markedet hans har fått det litt tøffere generelt pga trykkene uten signatur. Mange jeg har snakket med syntes ikke noe særlig om dette, og jeg tror det i noen grad påvirker hele markedet hans.

Blir spennende å se hvilke nivåer det omsettes for om 5-10 år.

Edit - «mange» år er å ta i, men lenge nok til å vite at mange av trykkene blir solgt for 15-40% lavere nå enn før han falt bort. Spesielt de større og dyrere trykkene av høyt opplag som har blitt vanskeligere å selge. Hvordan det er med originaler etc kjenner jeg ikke til.
Kan være disse omsettes mer som tidligere da velstående kunstinteresserte som er mindre opptatt av pengene blar opp​:blush::ok_hand:

4 Likes

Ja, det å pushe trykk etter hans bortgang tror jeg var en dårlig ide. Jeg har valgt å holde meg unna. Det er litt trist.

Det er også en selger på FINN.no som stadig legger ut slitne tegninger laget av Pushwagner på 80-tallet. Sånn personlig ville jeg nok heller valgt et av de store flotte trykkene - og det er fordi jeg velger ut fra hva jeg liker å se på veggen, føler er god kunst som gir opplevelser og glede.
Uansett - verket SKAL være signert av kunstneren personlig.

Sidenote: Da Jazid Klubb la ned i 2002, så ble veggmaleriene av Push forsøkt solgt til en latterlig lav pris, jeg mener uten hell også. Som fast inventar der de siste årene i Pilestredet så hadde jeg muligheten, men prioriterte annerledes. Angrer den dag i dag, og undres hvor de endte opp.

http://www.jazid.com/gallery/photos2/30_thegirls.jpg

4 Likes

Signert Jean Jullien zine til 12 euros. Så akkurat utstillingen hans i Tokyo på Nanzuka, og det var mye bra. Har også en bok med tilhørende print til rundt 200 euro for salg fra nevnte galleri.

1 Like