Gode kjøp-tråden

Synes dette er et godt kjøp.

Priset med en 0 for lite sammenlignet med tidligere salg jeg har sett :slight_smile:

2 Likes

Lagret i tube siden nytt, men er vel uansett ett godt kjøp…

https://www.finn.no/194749629

1 Like

Den ble fort solgt ja… noen her inne som kjøpte? Hva er markedspris på denne egt? Gitt at den er uten skader selvfølgelig

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=199955507

Ikke min

1 Like

Nja, skadet og er synleg.

Ikke min

https://www.finn.no/200264992

2 Likes

Ser det ligger flere Mehdi-trykk på finn.no til rundt ~10 000 NOK.

Ikke bare lager han fantastisk kunst, men når en ser hvilke segment som nå tar Mehdi inn i varmen - Gagosian og Jeffrey Deitch er nok dette et meget godt kjøp på sikt. Spår at om noen år frem i tid vil flere angre på at de ikke plukket opp disse :wink:

Disclaimer - jeg selger ingen av disse trykkene selv eller kjenner noen som gjør det :slight_smile:

10 Likes

Tror du det? Virker ikke som at det er så stor interesse for trykkene hans. Sluttet å produsere har han også. Originalene er blitt fryktelig dyre da. Burde kjøpt fra Golsa i 2017.

Veldig enig! Fantastisk historie, banebrytende prosjekter og innpass nå blandt de store. I tillegg nydelige verk. Kjempespennende!

1 Like

Hvordan tenker du det vil påvirke verdiene på “trykkene” da mange av dem kommer fra et helt annet prosjekt/har en helt annen karakter over seg enn de verkene han nå maler?

F.eks “kubetrykkserien” og annet produsert (noen vil muligens si spydd ut av Richard) som ikke ligner veldig på stilen hans idag og som muligens er den stilen han tar med seg videre når han nå kan klare å trø inn i rekkene blant større kjente navn.

Personlige tenkere eg hans sterke og gode motiver vil stå seg betraktelig bedre enn mye av de litt halvdårlige trykkene. Mange trykk er produsert i relativt små opplag (25-50) per motiv, men en god del lignende motiver.
Personlig synes eg der er for stor forskjell på gjennomføringen og kvaliteten på trykkene hans til at alle kan dras under samme kam…

Disclaimer: Har flere verk av Mehdi på veggen hjemme! Ingen på finn pdd.

Hvor mange ulike trykk ga Mehdi ut gjennom Richard ?
Det var en del som ble gitt ut i en kort periode, men det er vel ikke en veldig stor produksjon sånn totalt sett?

På UAA ser det ut til at det er postkort, klistremerker og plakater som vies størst oppmerksomhet for tiden, så det er jo ikke umulig at selv halvgode Mehdi trykk kan stige i verdi om han fortsetter å vokse. Om han ikke da heller bør satse på stickers og posters…

*Jeg har ingen formening om hva som er gode og halvgode Mehdi trykk forresten ref. de som ligger på finn. Skulle gjerne sett et trykk eller to live av de som ble gitt ut gjennom Richard.

2 Likes

Jeg har en del av dem om du skal komme og se @thopet

Såvidt jeg vet er jeg en av få eller den eneste som har alle kube-bildene av Mehdi. Han har ikke alle trykkene selv vet jeg ihvertfall. Liker de veldig godt og kvaliteten på trykkene utgitt er også bra etter min mening. Er vel 25 i opplag på disse også. Så totalt av kubene er det vel færre enn et vanlig slipp av andre kunstnere.

Spennende med nye temaer fra Mehdi også og spennende inntog hos større gallerier. Ikke umulig at det kommer print fra den nye serien i fremtiden heller såvidt jeg vet :innocent:

PS: ingen til salgs på Finn for min del.

Her noen av kubene før jeg har fått hengt opp de fleste.

24 Likes

Den samlingen ser flott ut !

Jeg tar gjerne en tur ! Sender deg PM.

2 Likes

Vet ikke fra hvilket prosjekt eller stil Mehdi’s «City of Hope» kommer fra, men synes personlig det er blant hans topp 2 motiv. Føler ihvertfall jeg tror jeg skjønner hvor han vil lede tankene🧐

1 Like

De halvgode er Equilibrium og Win Win Situation. De er veldig dårlig utført og lite populære motiv. City of hope er vel også en av de minst populære.

Jeg har ikke 100 % oversikt, men det er over 20 stk. Bare kubene og water series er jo over 10 til sammen.

Det er ingen tvil om at det er stor forskjell på kvaliteten på mange av trykkene. Det som har felt han litt er at mange av trykkene har fått en del skader i trykk pga mange ulike lag med farge. Litt som Martin x Sandra sitt trykk.
Det syntes jeg derimot ikke er noe som skal trekke mye ned, fordi utførelsen på motivene hans er langt over mye annet som det til tider (hele tiden) diskuteres her inne.

Som Gromsen sier så er vel kubene noe av det beste han har gitt ut.
De trykkene som har gått høyest på auksjoner og salg er etter hva jeg har fått med meg, fly serien hans. F eks Gravity of memories.

Som andre så får jeg også presisere at jeg har noen Mehdi verk, men ingen til salgs.

3 Likes

Jeg mener dette er et godt kjøp. Tilnærmet kostpris og det flotteste trykket Mehdi har utgitt.

5 Likes

Helt enig
Dette er et godt kjøp, har den selv

Takk! Dette er min favoritt når det kommer til Mehdi print. Prøver meg👍

4 Likes