Henrik Uldalen på JD Malat

I dag åpnet Henrik Uldalen sin nye utstilling på JD Malat. Noen som tilfeldigvis er i London og har bilder? :smiley:
Denne utstillingen har fått lite oppmerksomhet her på veggen, det må da være noe av det bedre fra en norsk kunstner på lenge?

1 Like

Vi har da pratet litt om Henrik Uldalen og hans nye verk… hvor det bl.a. er blitt linket til JD Malat;

Jeg skulle gjerne vært der men drar ikke over til England før om 2 uker. Er det noen som vet hva de priser bildene til Uldalen? Jeg så I katalogen men der står det jo ingenting om priser. :slight_smile: (det er sikkert helt vanlig)

Ser også at The Telegraph har skrevet om galleriet og utstillingen til Henrik Uldalen;

Ifølge artikkelen ligger bildene i et spekter fra 7000 til 40000 pund. Malat ønsker at dette skal være en fin måte å komme inn på markedet for nye kjøpere. Og før Henrik blir alt for kjent. Nå vet ikke jeg med dere, men det er jo ikke akkurat småsummer det heller. Så kan ikke se for meg at dørene blir løpt ned av førstegangskjøpere. Men. Hadde jeg hatt de pengene skulle jeg pinade hatt et verk fra den fyren på veggen.

1 Like

Sorry, men dette høres ikke helt bra ut. Han Malat pleide å drive Opera gallery I London. Det er en gallerikjede som hyper dårlig kunst til rike kunder, driver med notorisk prismanipulasjon og overpriser alt de gjør. Det er ingen grunn til at Uldalen skal koste så mye.

Hvis du ikke ser noen grunn til at han skal koste så mye, hva er grunnene til at han skal koste mindre?

1 Like

«… Malat pleide å drive Opera gallery I London. Det er en gallerikjede som hyper dårlig kunst til rike kunder, driver med notorisk prismanipulasjon og overpriser alt de gjør…»

En slags britisk Fineart med andre ord?

2 Likes
2 Likes

Jeg også reagerer på prisen, spesielt når galleriet maser om at dette kan være en inngang til nye kunstkjøpere.

Noen som har fått med seg om alt ble solgt på utstillingen da?

Tror de fortsatt har et maleri hos http://www.detourgallery.com/artists/henrik-arrested-uldalen. Vet ikke om de har oppgradert prisen, men den ligger vel kanskje på 5000-7000USD.