Hobby innramming: Flytende/svevende

Hei, har noen trykk som ligger i mappe som jeg gjerne har lyst til å ramme inn og få på vegg. De er ikke særlig kostbare og jeg har av den grunn lyst til å forsøke meg på flytende/svevede innramming selv på gøy. Har kjøpt noen rammer fra BGA på nett med avstandslist.

Det jeg lurer på er om noen her har erfaring med dette og hvor en eventuelt kan få tak i foamcore eller lignende av syrefritt materiale for å få den «svevende»-effekten? Trenger ikke å ha en hel boks med 10-25 plater siden jeg har ett trykk på 50x70cm og det andre er 20x20cm. Bor i bergensområdet, noen i området som vet om et sted dette selges? Eller eventuelt en nettside?

Hvilken tape kan anbefales for at trykkene ikke skal ta skade? Har syrefri tape til rundt en hundrelapp men ser det finnes andre typer tape helt opp i rundt 500kr, er det noe poeng i å investere i dette? Eller kan jeg bruke den jeg har?

Ta en tur innom nærmeste rammemaker, så kan de nok hjelpe deg med både bakplate og tape:-)

1 Like

Høres ut som om det blir en tur ut i Åsane på nyåret😄

1 Like

Hehe… sees neste år då:-)

1 Like

BGA selger Panduro foamboard

2 Likes

Takk for svar:) men mener panduro sine foamboard ikke er av syrefritt materiale? Har sett på nettsiden deres tidligere i alle fall. Har også funnet ulike andre leverandører på andre nettsider innenlands, men da i esker på 10-25 stk alt etter størrelsen. Og den prisen blir stivere enn hva trykkene og rammene er verdt samlet.

1 Like