Hva er en villig til å betale for Dolk «police line» canvas?

Ønsker å selge min «police line» canvas av dolk.
Bilde er 70x100, og nummerert i serie på 15. Alle sprayet for hånd av Dolk, så egentilig et unikt verk.

Har lagt det ut på Finn - bevisst billig for å selge fort. Kr 63000,- er i mine øyner en meget god pris for verket, men føler liten respons. Er Dolk virkelig sunket såpass kraftig i pris de siste årene? Forøvrig svært lite «blest» rundt ham for tiden også…?
Så det store spørsmålet er: Hva er bildet verd, og hva er folk villige til å betale for ett slikt canvas?

2 Likes

Når vi kommer opp i litt høye summer så er jo markedet litt begrenset, samtidig så er det garantert personer som er intr. Men det er ikke sikkert de sitter på midlene akkurat når du skal selge tenker jeg. Hadde jeg hatt 60 lapper å bruke på kunst i dag hadde nok dette bildet vert høyaktuelt! Så mitt svar er, jeg tror ikke du har priset deg ut, men det kan ta litt tid å få solgt kunst i den prisklassen da markedet ikke er like stort som ved rimeligere kunst.

4 Likes

Vanskelig å si, da man trenger jo bare 1 kjøper (og helst to som ønsker samme verket)… :slight_smile:

Har dog merket det samme som deg dessverre at interessen for Dolk har sunket. Tror det har å gjøre med stilskiftet, samt at han ikke lenger er i media (i motsetning til andre sammenlignbare kunstnere) eller er veldig aktiv på sosiale medier…

1 Like

Urbanarkedet er “gone soft”. Bokstavelig talt. Hjulpet av gallerier som pusher skvip. Ta releasen nå på onsdag hos galleri i Bergen. Var det ingen i prosessen fra “ide’”, til ferdig innrammet produkt som fikk en bitter smak i munnen og tenkte ka i helvete vi holder på med? Dette holder ikke mål.


Eller annet galleri som pusher hardt på trykk av barnehagebarn som hopper i en sølepytt eller blåser såpebobler. Gjerne i 5 forskjellige farger slik at man er sikker på det skal passe til interiøret.
Hver gang jeg ser slike releaser tenker jeg tilbake til intervjuet hvor Dolk sier hvorfor han har trekt seg ut av dette. “Scenen har mistet sin punchline”
Folk skjønner det bare ikke selv før de har fylt huset sitt med sukkersøt eyecandy.

34 Likes

Takk!!:grin:

Helt enig med deg @Pinkerton. Er to tre “gatekunstnere” som melker den prosessen og jeg fordrar det ikke. Selv galleriene som pusher dette burde skjønne at fortsetter de med dette så forsvinner markedet som de har bygget opp gjennom flere år.

4 Likes

«hva er folk villige til å betale for ett slikt canvas?»

Som en lekmann i det her, jeg skulle hatt ekstremt mye penger for å kjøpe det canvaset i 15 ex, selv om han har sprayet alle eller for den saks skyld flere av de andre i samme prisklasse av Dolk som ligger på Finn nå), vært en svoren Dolk fan eller Dolk samler, og bildet måtte ha gitt meg noe eller hatt noe ved seg gjorde det verdt for meg å ha på veggen. For meg personlig gir ikke disse bildene noen ting, syntes rett og slett de er kjedelige, men så har jeg heller ikke noe av Dolk og vet ikke så mye om han så jeg er sikkert ikke den rette til å uttale meg om akkurat dette. Har fortsatt at han er fjernet seg fra denne perioden i karrieren. Hjelper sikkert ikke på interessen det heller akkurat nå.

Det er helt sikkert noen der ute som er interessert og samler på Dolk, men som andre har sagt, det tar lenger tid å selge noe i den prisklassen.

2 Likes

Stiller meg bak det @Jtraet og @Gulosten nevner.

60k er ikke for mye å forvente, eller håpe for et slikt canvas fra Dolk. Men uansett er det mye penger. Derfor tar det nok litt mer tid før du får solgt til ønsket pris. Nå har det også vært et større slipp av Push sine siste trykk. Kanskje de mest aktuelle har svidd av sparepengene sine på trykk til 45k+ :slight_smile:

Lykke til med salget. Om det ikke er fullstendig krise i banken så smør deg med tålmodighet. On that note… kanskje vi får masse fete kunstverk til salgs her på kunstveggen nå som styringsrenten kryper oppover… neida… joda… neida :slight_smile:

1 Like

Hyggelig med mange ulike svar… skal bli spennende å se hvor langt ned jeg må gå for å få det solgt… starter med å gå ned til kr. 55000,- så får jeg dumpe med 1000 hver dag. Noen kan fort få seg ett rimelig godt scoop her​:grimacing::scream::see_no_evil:… selges skal det​:joy::+1:

9 Likes

Obs!! Ble litt rask på fingrene der… kr 59000,- er starten.

4 Likes

Lykke til Atle!

1 Like

Ahh en Hollandsk auksjon-spennende!
:slightly_smiling_face:

2 Likes

Dagens pris kr 58000,-:blush::+1::+1:

4 Likes

Spennende! Heier på deg Atle!

1 Like

Da er vi på kr 57000… begynner å bli farlig billig​:see_no_evil::laughing:

3 Likes

snakkes om 2 uker <3

4 Likes

Da tror jeg at kunstnorge har ett problem​:joy::+1:

1 Like

Må huske på at det et en ed15 du selger😊

2 Likes

Hehehe, meget klar over hva jeg selger… Men er en original i 15 ulike unike håndlagde verk. Så å si det er en av 15 blir litt vel misvisende​:wink::+1: