Hva er en villig til å betale for Dolk «police line» canvas?

man må selge noe billig for å få kjøpt noe billig også :slight_smile:

Eh… her ser jeg ikke sammenhengen? Vet du hva jeg evt skal kjøpe??:joy:

Ordla meg feil, mente å skrive at når man selger billig pga dårlig marked, så får man kjøpt billig også.

1 Like

Ny dag, ny pris😆… nå kr. 56000,-!

6 Likes

Jaja, da er det tid for ny pris kr 55000,-:see_no_evil: (håper nesten at ingen kjøper)…

Må dessverre si meg relativt skuffet over markedet for ett så tidlig, unikt og flott dolk verk??

Som sagt skal det selges, men ikke for enhver pris.
For å ha litt respekt for kunstneren, og ikke hause opp til «gi bort» priser på denne typen kvalitet, velger jeg å ta bildet bort fra markedet om det ikke er solgt innen lørdag😔. Henger faktisk helt fint på veggen her😆…

Dagens pris blir siste reduksjon, og som sagt lørdag tar jeg det bort fra markedet.

På oppsiden, er det fortsatt mulighet for å gjøre ett «røverkjøp» her, men kun 2 dager​:blush::+1:.

12 Likes

Da avslutter jeg dette billigsalget for denne gang😔. Siden det jeg skulle bruke pengene på er solgt🙈. Som sagt, selges skal bilde, men har nå ikke noe hast lenger, og går opp igjen til «normal» pris nivå.

Prisen er nå 67000,- fortsatt under det dette burde være verd (selv om ja, ikke verd mer enn noen vil betale… vet vet😊). Dog dette er en av Dolk’s første canvas, og er original, selv om motivet er brukt i ed 15. For å legge litt «kjøtt» på argumentet - Har også ett ed 6 canvas fra 2014 100x100cm som jeg vil la gå laaangt billigere enn dette.

Ed 6 canvas av et annet motiv?

Jeg får ikke solgt for 55k, så da koster det 67k. Bra logikk! :joy:

9 Likes

Stemmer😊… Har ett GR😉

Logikken var at jeg ville frigjøre litt rask kapital, til annet kjøp. Når det ikke lengre er mulig, haster ikke salget​:blush:. Haster ikke ett salg, behøver jeg ikke å ha en kunstig lav pris på dette unike verket… At ingen kjøpte for 55k er for meg meget rart, men ikke verre enn at jeg beholder det selv, til en som vil betale rett pris dukker opp​:kissing_heart::+1:

3 Likes

Da venter jeg til det blir SKIKKELIG dyrt :wink:

3 Likes

:joy::joy::+1:

1 Like

Kan være en indikasjon på at Dolk sine “gamle” verk er mindre etterpurte og prisene faller … ?

Diskutert tidligere - har vi endelig empiri og evidence :wink:

3 Likes

Eller rett og slett at kjøper ikke satt med fri kapital disse dagene eller har sett posten på KV, ett verk til over 50.000 er heller ikke for hvermannsen.
Ikke sikkert kjøper er på KV engang… heller ikke alle som daglig kontrollerer Finn eller for den saks skyld har meldingsvarsel ved prisendringer. Så tror ikke dette betyr noe som helst, men det er jo interessant :slight_smile:

4 Likes

Newton har nok delvis rett, men det som skjer er at det er noen av verkene hans som beholder/øker i verdi/interesse/popularitet. De mindre «attraktive» motivene faller i verdi da det ikke lenger er en gullgruve å sitte på dem uansett motiv.

Jeg for min del kunne godt kjøpt et dolk canvas til den prisen, men akkurat dette nevnte motivet er veldig lite appellerende, virker ikke veldig pent utført og har et «høyt» opplag.

Ser forøvrig at det er en i Bergen (som jeg mistenker er en fra Vault) som selger mange andre lite appellerende canvas om dagen. Ikke mye aktivitet på dem heller ser det ut til.

3 Likes

Privat type, har ikke noe med vault å gjøre, til info. Ene motivet var i mitt eie en liten periode (ghetto)

1 Like

Men de henger/hang jo utstilt hos vault… eller noen andre #?

2 Likes

Som all annen kvalitet, går litt opp og ned med populariteten. Jeg tror Dolk sin kunst vil ha stor verdi igjen, men klar dal den er nede i nå:blush::+1:

Høyt opplag, og ikke fint utført??.. Vel, vet ikke helt hvordan jeg skal svare på sånt «vrøvl»… Dette er «street art» på canvas, laget for å se ut som street art😂. Opplaget består av 15 svært ulike utførelser laget for hånd ett og ett - er ikke 15 ed på trykk vi snakker om - håper du ser forskjellen🙈…?
Er jo ellers hele poenget, og det som ga Dolk en kariære i det heletatt…? Noe av det viktigste og mest verdifulle ved hans «tidlige» karriære, er jo nettopp at han er en rebell, med ytringer. Som her, når han har malet over en tidligere canvas med løperen som krysser «police line».
Tror dessverre Dolk sin fallende interresse er grunnet i at han nå har valgt å bli stueren kunstner - sjelen og rebellen vi elsket hos han, med humor meninger og politisk snert er borte😔… Hence, tror de tidlige banebrytende verkene overtid vil øke mer i verdi enn de «glatte» - på veg bort fra «streetart Dolk» og over til «abstrakt galleri Dolk»… Men dog bare min mening😊

2 Likes

Stemmer. 2 igjen som stilles ut via de. Ene ble solgt

1 Like