Hvem er best prismessig på rammer?

Er det noen som har prøvd en sett-sammen-rammen-selv løsning? Hva med glasset da? får man det også tilsendt?

Man må vel bruke en lokal glassmester.

Jeg har vært inne på tanken å bestille herfra: Kunstnerutstyr

1 Like

Bruk en flink rammemaker og støtt de så de ikke går konken så vi bare sitter igjen med kebabsjapper, Deli DeLuca og frisørsalonger…

2 Likes

Noen som har erfaring med glass og rammebutikken på Landås i Bergen? Har gått på et par smeller med en annen rammebutikk og ser etter andre muligheter. Har fått tips om at heleruter på Møhlenpris er en bra plass.

Har brukt rammebutikken på Landås en god del. Har sett at de har hatt div. Dolk inne til innramming også. Jeg har kun positive erfaringer med de. Synes de gjør en veldig god jobb og er erfaren og dyktige. Synes også de har et bra utvalg av rammer. Prismessig vil jeg si de er på linje med de andre.

Jeg bruker rammeservice i Bergen. Fantastisk betjening, super service og alltid 100 % seriøs i jobben. Har bare hatt positive opplevelser med dem, Har det vert noe har de fikset dette uten en krone ekstra fra min side da jeg selv har forventet og måtte legge ut noen kroner. På pris føler jeg de alltid gir best tilbud også da jeg har ringt rundt i Bergensområde før, nå bruker jeg bare dem :smile: Kan trygt anbefalest fra min side!

2 Likes

Det er ikke altfor mange mellomløsninger, men Artifix på Sagene (og St.Hanshaugen) i Oslo har ferdigrammer og kan lage til passepartout på stedet. Dette vil jo være prismessig ok, men ikke fullt så fleksibelt som tilpasset innramming. Ellers tilbyr vi 40% rabatt på hver fjerde innramming og/eller 25% rabatt til kunstnere på eget verk. Det vil jo hjelpe litt på vei!

Stian
(Eier)

Jeg bruker nå en lokal rammemaker utenfor Oslo. Kjapp leveringstid og gode resultater. Prisene er også gode. Anbefales om du bor nordøst for Oslo. :blush:

Kan legge ved denne tiltross for at jeg ikke har handlet der selv.
Relativt bredt utvalg i ulike mål.

http://www.bgafotobutikk.no/Fotorammer

Takk for disse lenkene, dette skal prøves!!

Jeg mottokk akkurat flere rammer med tilpasset passepartout fra BGA. Veldig godt fornøyd med både produkt, service og levering.

1 Like

Målte du opp bildet selv mht signatur?

Enda en nettside som selger rimelige rammer. Har heller ikke forsøkt denne.

http://www.bilderammer.no/

Til dere som har brukt rammeservice i Bergen. Har de puttet sertifikatene på bildet inni rammen?
Ser på de første bildene vi rammet inn der at det er helt hvitt bakpå. Begynner å lure på hva de har gjort med sertifikatene. Må jo ødelegge rammen jeg hvis jeg skal selge videre om sertifikatene ligger bak bildet…

Siste fra de ligger i en plastlomme bakpå mener jeg.
De gjør som du vil tenker jeg

Så er det ikke alle bilder som kommer med coa, er du sikker på at ditt gjør det? Eller har du bare levert en tube?

De gjorde vel ikke dette når du rammet inn i Bergen før @Jvkristensen?

Høres veldig merkelig ut. De har sikkert bare glemt å sette på lommen. Ring og hør om de har coa’n liggende på verkstedet du, sikkert der den er :slight_smile:

Hei, snakket akkurat med de. Det var visst ikke Så veldig vanlig med coa før… Så godt mulig de er borte vekk…

Kommer jo litt an på trykket, men så lenge det ikke er snakk om veldig høy prisklasse typ Banksy, vil det nok ikke ha så mye å si for videresalgsverdien om du ikke har coa. Tidligere diskutert her Sertifikat - #2 by Gammel_Erik