Hvilke kunstnere snakker forum om i andre land?

God aften!

Her på kunstveggen er det mye diskusjon rundt mange av de samme kunstnerne, som jeg etter min smak også stort sett liker veldig godt. Samtidig - og uten å ha gjort noen utstrakt kartlegging - er jeg nysgjerrig på om det vi på kunstveggen snakker om er annerledes enn det som fremheves på andre forum både i skandinavia, europa og potensielt andre verdensdeler. Er det noen som følger med i andre forum? Hvem er det som snakkes om som vi ikke snakker om her? Hvem er det vi snakker om som de ikke snakker om? Håper det kan starte en diskusjon som gir interessante oppdagelser:)

/A

1 Like

Oppfatter at det er mange av de samme, men på Banksyforum er det enda mer fokus på Banksy, Invader, Kaws, Faile og JR. Alle nevnes her, men er nok flere av medlemmene som samler på disse på Banksyforum.

Du kan jo eks. sjekke ut denne tråden: http://urbanartassociation.com/thread/69636/artists

2 Likes

Takk for innspill! Interessant post, ser at det skiller seg:)

Nysgjerrig som jeg er, vet noen om det er kunstnere som får mye mer oppmerksomhet i Norge kontra andre land? Og i tillegg til England, hva skjer i andre land f.eks i Skandinavia?

Mer spørsmål her enn fra en gjennomsnittlig 4-åring, men synes det er interessant🤓

Det er hovedsakelig de norske kunstnerne som får mest oppmerksomhet i Norge, eks. bildet under viser de mest populære kunstnerne på Fineart.no, tror ikke disse navnene er veldig kjente utenfor Norge…

Det samme ser en nok for alle land, hvor de “lokale” kunstnerne hovedsakelig samles på av innbyggerne.

Samtidig vil jeg hevde at større og mer profesjonelle samlere ser mer internasjonalt, se eks. på samlingen til Astrup Fearnley museet, de samme navnene går igjen hos mange samlere og museer over hele verden.

1 Like

Tror du må jobbe litt med ironien din Bambi…: Var ikke veldig tydelig den første setningen.:face_with_raised_eyebrow:

Ehm… så det var ikke ironi?:face_with_raised_eyebrow:
Oi…:roll_eyes:

Herlig, bare si ifra hvis du trenger veggplass, du kan låne av meg til 0 kost :joy:

Hva skjedde med det innlegget da?

Bambi slettet alle innleggene sine. Pokker! Nå som vi akkurat hadde fått tilbake slette-funksjonen :slight_smile: