Hvor kan jeg finne røft estimat på verdi for denne Frans Widerberg?

Hei alle.
Lurer på om noen kan hjelpe meg med info på dette verket og hvor jeg kan få et cirka estimat på verdi?

Mvh
Ross

Er det en Frans Widerberg?

Ooops! Så nå at du hadde skrevet dette i tittelen😂

Kanskje høre med Blomquist.

1 Like

Hvor stor er den?

Vet ikke enda, prøver finne ut.

Den ser ikke veldig stor ut, 40x50 eller noe i den størrelsen? Magefølelse rundt 30

Tenker du da 30 000kr? Det er om det er trykk i så fall?

Takk

Det der er et orginalmaleri vil jeg tro. Og da ville jeg tenkt 30tusen

2 Likes

Kan være jeg ser feil, men jeg mener at mange trykk av han jeg finner på nett ligger på 20-30 tusen. Da kan vel ikke et originalmaleri ligge der?

Takk for innspill!

1 Like

Min delvis subjektive oppfatning av han;
Franz Wiederberg produserte etter Per Gynt mappa en uhorvelig mengde trykk som i all hovedsak ser like ut. Jeg snakket med en kunstsamler og gallerist for noen år tilbake som sa det veldig fint; han fant noe som fungerte og så malte han bare på med samme malinga år etter år. Det er jo noe man ser hos mange kunstnere, og ikke rart siden de også vil tjene penger. I 1994 lagde han 80 grafiske trykk.

Noen av trykkene hans har litt særpreg og er fortsatt høyt priset > 20 tusen, men det er få. Og Per Gynt mappa komplett går høyt > 100K men den inneholder også 10 fargetrykk og 20 mindre sorthvite. Det jeg har sett av middels oljemalerier i denne gata som du viser her (hvor lang tid har han brukt på den tror du?) er at de enten ikke selger eller går litt over de beste trykka. Derfor 30K som estimat fra meg, men! størrelsen er selvfølgelig veldig viktig.

Sikkert mange som er uenige med meg. Men dette betyr ikke at jeg ikke liker Wiederberg, syns noe av det han har gjort er vanvittig flott

3 Likes

Og når jeg har sett på det noen ganger så ramler jeg nedover mot 20

2 Likes

Takk for innspill og tanker:)!

1 Like

Denne kom ut idag, så da får du en liten pekepinn.

https://www.blomqvist.no/mobile/nettauksjon/nettobjekt/AL/Maleri/340381/(pathOverride)/group-5

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.