Identifisere "Lacoste"?

Hei. Kjøpte et maleri på en bruktbutikk for en tid tilbake. Lurer på om noen kan identifisere kunstneren og tidfeste maleriet. Synes selv at det er et nydelig maleri☺ signaturen er “lacoste” skal prøve å laste opp bilder…

Et google søk sier at det var en fransk maler som het Charles Lacoste som levde fra 1870-1959.
Tydeligvis ikke kjent nok til å ha egen wki side, men stor nok til at man kan kjøpe billige reproduksjoner.

Hei. Takk for svar. Dette er nok ikke en reproduksjon. Så du mener det kan være charles lacoste? Interessant.

Reproduksjoner er typisk ikke med signaturen til originalen. Da ville det vært forfalskning?

Eh, nei, jeg tenker ingenting fra eller til om det, men den eneste maleren jeg fikk opp i første side på googlesøket mitt var Charles Lacoste.

Ok☺ har du tanker om hvilken tidsperiode det kan være fra. Jeg vet at det ble satt i denne rammen en gang på 50tallet.

Vet ikke men tror det☺

For meg ser dette ut som et masseprodusert maleri som man typisk finner i brukthandler. Slike er ofte malt i kommisjon og flere malere kan bruke samme signatur. I så fall har bildet bare dekorativ verdi.

Hvis jeg tar feil finnes det en liste over kunstnere med Lacoste i navnet her: http://www.findartinfo.com/english/Artists/Result?artistName=Lacoste

Takk for svar. Nåla i høystakken dette da☺ kan ikke tro at det er kopi. Men men vet jo aldri. Hva skal jeg se etter for å finne ut om det er reproduksjon da?

Hvis dette er ekte har de brukt oljemaling. Legg det flatt på et bord se bortetter bildene med øynene i samme høyde, er alt helt flatt er det en reproduksjon. Du kan også kjenne forsiktig på det med fingrene, et oljemaleri er som regel ruglete, ikke glatt.

At bildet er masseprodusert betyr ikke at det er et trykk! Det er mange dyktige malere som produserer malerier nærmest på samlebånd. Nå for tiden skjer dette særlig i Kina. Det er altså et ekte maleri, men del av en masseproduksjon!

Takk for svar. Ut fra det du sier er det malt. Oljemaling på lerret det er store forhøyninger etter malingen. Dessuten vet jeg at det er gammelt. Helt klart ingen amatør ut ifra min forstand☺

Du har rett i det. “Har bare vanskelig for å tro at dette er en masseprodusert reprod” . Håper jeg kan finne ut hvem maleren er. Kanskje ved å studere stilarter fra malere ved navn Lacoste?

Kanskje er det Émile-Henri Brunner-Lacoste.
Signaturen og stilen ligner - dog var han primært kjent for stillleben / blomster.

emile-henri-brunner-lacoste-rigny

1 Like

Hei. Takk for svar. Fantastisk☺ signaturen er tilnærmet identisk. Ser at fargene på bildet ditt er veldig lik de som er på maleriet mitt.

1 Like

Mulig jeg trenger nye briller men disse signaturene er mindre like enn salt og pepper for meg…

1 Like

Bortsett fra at den ene signaturen er i store bokstaver mens den andre er i små?

3 Likes

Mulig jeg var litt snar å kommenter☺ noen bedre?

Baksiden av ramma…

Om du har mulighet så ta med deg bildet til en vurdering hos Blomqvist. De kan også gjøre online vurderinger så send gode bilder via denne linken og kryss fingrene:
https://www.blomqvist.no/Om-Blomqvist/Online-vurdering