Innramming tips


Hei. Jeg har kjøpt mitt første bilde fra Sandra Chevrier og skal få dette rammet inn.

Jeg er veldig opptatt av at dette blir gjort ordentlig og har sett meg ut et par. Merker dog en god variasjon i pris, og lurer på om noen her har gjort seg noen erfaringer med Bildeforum.no

Disse skal ha 1500kr mindre enn Kollektrammer, og lurer på om disse er verdt de ekstra 1500kr?

Det er prat om Sandra Chevrier - We are one, og pris på ramme har jeg fått fra 5000 til 6500kr.

Noen som eventuelt vet om noen som tar denne jobben bra og billigere? Legger ved bilde på hvordan jeg ønsker jobben utført.

1 Like

Hei og velkommen til Kunstveggen.

Jeg har ingen erfaring med Bildeforum.no dessverre. Men ønsker å komme med noen tips.
Velg en rammemaker som kan faget sitt.

Det er forskjell på kvalitet på innramming der ute. Både i valg materialer, og ikke minst teipbruk. En god innramming skal være reversel og med minst mulig teipbruk.

Som @Ghozt skriver kan du fort tape de 1500kr hvis rammemaker ikke har gjort en god nok jobb. Det har vi noen eksempler på her inne hvis du søker litt.

Det finnes flere rammemakere i både Oslo og Omegn. Skader ikke å høre med flere. Du finner sikkert noen tips og forslag hvis du bruker søkefunksjonen.

For eks denne tråden:

Husk at du også får rabatt hos Kollektrammer som medlem av Kunstveggen. Se her:

Lykke til! :slight_smile:

5 Likes

Sitter selv og funderer på hvordan jeg skal ramme inn denne fra Sandra. Hvor i landet holder du til, kanskje jeg kan bistå deg hos «min» rammemaker i fredrikstad for å gi deg et godt tilbud :slight_smile:

Jeg vurderer å gjøre noe ala denne:

1 Like

Strålende fornøyd med min👌

5 Likes

Takk for gode tips og tilbakemeldinger. Jeg leverte inn bildet til Kollekt rammer i dag. Utrolig god service og etter hva jeg kan se veldig dyktige folk. Da er det bare å glede seg til å få det på vegg :sunglasses:

2 Likes

De kan absolutt anbefales. :slight_smile:

1 Like

Det ser fint ut, men den er vel rammet inn enten rett mot glasset, eller med rammelistene rett mot kantene på bildet - begge deler kan føre til syreskader over tid.

1 Like