Invader fra musart

Fikk ikke kjøpt og kjøper gjerne en hvis noen kjøpte 2 og har en til overs :slight_smile:

Ser det ligger haugevis på eBay og StockX.
Siste som ble solgt på StockX gikk for 750USD

https://stockx.com/space-invader-3d-little-big-space-figure-edition-of-5000

2 Likes

87stk på ebay :open_mouth:

1 Like

Forstår ikke den store hypen med disse :slight_smile: 5000 stk er jo ikke veldig unikt akkurat og dem er ikke signert som jeg har fått med meg heller? Gjerne forklar meg hypen på disse :smiley: Vil gjerne lære meg litt om det :slight_smile:

3 Likes

Invader er en av de eldste og mest legendariske street art kunstnerne vi har, og det gjør naturligvis at mange ønsker å eie noe av han. Printene har blitt veldig kostbare, for ikke å snakke om Invader kits.
Dette er noe flere kan eie på grunn av opplaget og det vil også gjøre en del ut av seg på en benk eller på en hylle.

Tommel opp fra meg på denne, men litt dyrt i utgangspunktet. Han dro jo inn 25 millioner kroner på noen minutter der, men det unner jeg han.

7 Likes

Tusen takk for svar @Ulrik :grin: Hva var pris ved release?

500 euro pluss frakt

1 Like

Jeg tror aldri disse blir veldig mye verd, men er «kun» 5000 og disse er nummererte så tror de kommer lit å ligge over kost om et års tid iallefall. Blir en evig påminnelse på kit’ene jeg har solgt :rofl::rofl:

Nei aldri 100k for disse, men garantert over kost. Problemet er at alle kunne kjøpe to, som gjør at opp til halvparten av alle som ble solgt sannsynligvis skal selges videre de neste mnd når de lander hos folk. Når den bølgen har roet seg vil disse stige sakte men sikkert.

1 Like

Pluss 25% mva siden de per deff ikke er kunst.

1 Like

Jeg tror man kan argumentere for at dette er kunst. Opplag gjelder kun på trykk, skulpturer har ingen grense

1 Like

OK god plan :blush::+1:t3:

Spørs om ikke en skulptur er definert som kunstnerisk håndtverk i forarbeidet til lovteksten og at en industriell serieproduksjon av identiske kopier kommer inn under definisjonen «industriell masseproduksjon» ?

Føler det er lite som skiller disse fra feks case studyo sine lanseringer som jeg har fått momsfritt inn

Syns denne var kul. Aldri hørt om StockX før. Noen som har handlet der?

Ja, noen ganger kan man være heldig, alt etter hvilken saksbehandler man treffer på :slightly_smiling_face:

Hvis en toller gjør feil kan man ikke bruke det som argument overfor en som gjør det riktig.

Lovverket er sjelden 100% vanntett og dermed blir det rom for tolkning og jobb for juristene.

Helt enig. Jeg vil prøve meg i alle fall :blush:

1 Like

StockX skal være en profesjonell mellommann mellom selger og kjøper, som også verifiserer at det som selges er ekte. De har vel jevnt over bra skussmål men har også hørt folk som har fått fake varer derfra som er verifisert ekte av “ekspertene” til StockX. Da er det vanskelig å få pengene igjen. Vil tro disse invaderne ikke er forfalsket enda, så trygt nok. Som regel billigere å ta det via ebay eller et forum da :blush:

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket 14 dager etter siste svar. Nye svar er ikke lenger tillatt.