Jeg ser etter et trykk fra Push

Kunstner: Pushwagner
Tittel: Diverse
Medie: Trykk
Opplag:
Innrammet: Ja, helst svart ramme
Pris: 30 000 kroner

Hei! Jeg er ny her, og på leting etter et Pushwagner. Enten et litografi fra En dag i familien Manns liv (i god stand) eller et bilde fra Soft City. Eks Standing Up, Getting Up, Up, Down, From Push to Bush, Cyborg 23, Garcon. Er svak for det repetitive i kunsten hans.

Har vært i kontrakt med flere gallerier, f.eks Galleri Fenka, og de fleste litt større trykkene (typ 90x60) går for rundt 40 000 kr der. På Finn ligger de fleste trykk til galleripris, og har ligget ute i månedsvis. Jeg lurte derfor på om noen har noe de ønsker å selge for noe under galleripris, som jeg nå ser er dobbel pris sammenlignet med for 3-4 år siden.

3 Likes

Du må huske på at det som for det meste selges fra galleriene er de siste trykkene til Push - usignerte verk som aldri ble utsolgt og som det finnes store opplag av fremdeles, lagervare. De er attesterte med signatur av bobestyrer, det er derfor prisene ligger på 40-50K hos galleri. Hadde de vært utsolgt før han døde og signerte ville prisene vært langt høyere. California som er signert har vel f.eks en galleripris på 80K. Du får noen eldre rimeligere trykk hos galleriene som også er signert, men dette er trykk som aldri ble særlig populære i utgangspunktet. Når det er sagt, det er mye fantasipriser ute og går på finn.no og det er lite som egentlig selges om dagen.

I tillegg er det store variasjoner alt ettersom hvor populære motivene er. Standing Up, Getting Up er mindre populære, mens Up og Down selges raskt til langt høyere priser. For 30K bør du kunne klare å skaffe deg en Standing Up eller Getting Up eller From Push to Bush. Up og Down er det vel 10 år siden du fikk til 30K, du må nok opp nærmere 50 på privatmarkedet.

7 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket 14 dager etter siste svar. Nye svar er ikke lenger tillatt.