John Doe - Release

Jeg har MU lerret og venter på Supernova, er spent på hvordan de ser ut under hverandre.

8 Likes

Fikk akkurat mail om at alt ble solgt ut på 17.01.04 og han hadde fått 160mailer i etterkant om folk som hadde etterspurt om han hadde noen ekstra og tallet stiger. Godt mulig temaet blir melka, virker som motivet er veldig populært i allfall.

Når Tabby kommer med et bilde av en jente og noen sommerfugler, ler og hånes det her inne. Det er liksom ikke måte på hvor elendig og lite oppfinnsomt det er. Når han her kommer med enda et bilde av en jentunge som blåser noe greier, da er det så flott og imponerende at prisene tredobles umiddelbart. Hvorfor?

7 Likes

Hadde vert mer orginalt å gi ut en «mr.universe» og byttet ut jenten med en gutt (jeg synet ikke det hadde vert orginalt men den hadde jeg faktisk kjøpt :joy:)

2 Likes

Du kan vel svare på det spm selv slik som du håner shrigley :joy: Men enig, man må vise litt mer respekt for at folk liker forskjellig.

1 Like

I det øyeblikket jeg hyller en annen som lager barnetegninger, kan du fengsle meg. I dette tilfellet er det nettopp det jeg lurer på. Hvordan folk kan hovere over en kunstner, mens når en annen gjør noe helt likt, er det plutselig helt fantastisk! Men som jeg har sagt før … jeg er jo bare en enkel fyr som ikke har peiling. :blush:

2 Likes

“Be Nice” solgte akkurat ut for 7000euro. På tide å lære :wink:

Justin Bieber selger ganske bra også. Det betyr ikke at jeg trenger å like det.

2 Likes

Det har jeg ikke sagt at du må. Men prøver du forstå hvorfor mange liker det, vil du kanskje lære siden du ikke har peiling, som du selv hevder.

Shrigley kan vi diskutere i en annen tråd. Nå håper jeg flere svarer på det som var utgangspunktet; Hvorfor er dette John Doe-bildet så fantastisk, når lignende og like lite fantasifulle motiver fra andre kunstnere, ikke er det?

Dette ser faktisk ut som noe man finner i hyllene på IKEA.

17 Likes

@Gard Kommentarer som den du kommer med her synes jeg du skal spare deg for, du er en av grunnleggerne her å bør opptre profesjonelt.

3 Likes

Ike Andrews…vi kan le av det, men tror vi alle kunne latt oss lure.

4 Likes

Subjektive meninger hva gjelder kunst bør det være plass til i dette forumet. Må si meg enig med Gard denne gangen, det første jeg tenkte da jeg så dette motivet var Ikea.

8 Likes

På en slipptråd bør det være lov å kritisere og applaudere om hverandre. Med andre ord takhøyde for mange ulike meninger. Personlig synes jeg det blir ufint om man bruker “din kunstvegg” eller “nye kjøp” tråden til kritikk.

9 Likes

Enig. Men må jo si det er et søtt bilde, har faktisk aldri sett et like pent bilde på IKEA. Må jo være topp på et barnerom.

Som en av grunnleggerne, gallerieier og en person som baserer sin karriere på arbeid med kunstnere forventer jeg mer. Helt greit om det er et medlem som sitter hjemme på hybelen å kaster fra seg slikt som dette, men ikke fra en som Gard.

Når Gard poster om verk eller en utstilling med en kunstner han jobber med, kunne jeg aldri funnet på å slenge fra meg noe slik. Men folk er forskjellige, dette er bare min mening.

Godt dere er oppdatert på sortimentet til IKEA :slight_smile:

9 Likes

Tror ikke det handler om at det ikke er lov med subjektive meninger, men mer om hvordan man formidler de meningene.

2 Likes

Jeg synes motivet er fint til min datters vegg, derfor skal det opp dit. Håper kvaliteten på arbeidet er bra så får det heller være om det ligner på IKEA eller annet:)

6 Likes